رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش:
اقتدار علمی منجر به اقتدار ایران بزرگ میشود/ ضرورت توجه به کنشگریهای اجتماعی، فرهنگی و تربیتی در مدارس بینالملل
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت آشنایی دانشآموزان با هویت ملی، دینی و اسلامی در مدارس بینالملل بسیار حائز اهمیت است و باید عشق به پرچم و میهن مقدس جمهوری اسلامی ایران را در دل و جان این گروه از دانشآموزان ساری و جاری ساخت.

احمد محمودزاده در گردهمایی مدیران مدارس بینالملل سراسر کشور با تبریک ایام گرامیداشت هفته دولت و تبریک آن به همه خادمان به مردم و دولتمردان گفت: امیدوارم حضور همه ما در مجموعه دولت منشأ آثار خیر برای مردم باشد و بتوانیم گرهگشای امور باشیم.
وی با اشاره به نزدیکشدن به ایام بازگشایی مدارس و پروژه ملی مهر، گفت: باید تمامی تلاش خود را جهت فراهمکردن مهری باشکوه، پرنشاط و توام با آرامش به کار بندیم و همه نهادها، مردم و شرکای آموزش و پرورش نیز باید با اقدامات مناسب و مشارکت موثر در این رویداد بزرگ ملی همراه و همیار باشند.
محمودزاده با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اقتدار در جنگ ۱۲ روزه، افزود: شهدای اقتدار سمبل اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در علم و دانش و فناوری بودند و این مایه افتخار و مباهات است و همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند دانش مایه اقتدار است و این سخن گرانمایه را باید در مسیر اجرا حمایت کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مدارس بین الملل و نقش آن در معرفی دستاوردها و میهن بزرگ اسلامی به دنیا ، تاکید کرد و گفت: دانشآموزان مدارس بین الملل سفیران فرهنگی، آموزشی کشور و بخشی از دیپلماسی آموزشی کشور هستند لذا باید درتربیت آنان تلاشی مضاعف نمود.
محمود زاده با تاکید بر اینکه اقتدار علمی منجر به اقتدار سیاسی و نظامی ایران بزرگ اسلامی خواهد شد، گفت: آشنایی دانشآموزان با هویت ملی، دینی و اسلامی در مدارس بین الملل بسیار حائز اهمیت است و انتظار از مدارس غیر دولتی بین الملل این است که به تبادل و انتشار علم و دانش با مجامع علمی جهان بپردازد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید در حفظ سرمایههای بزرگ ملی و نخبگان عزیز کشور کارهای بزرگ و بنیادینی انجام دهیم، گفت: این گروه از دانشآموزان عزیز سرمایههای اصلی کشور هستند و باید تلاش کنیم و تا سر حد امکان فرصت علماندوزی و دانشافزایی آنها را فراهم آوریم تا در مسیر توسعه و آینده کشور از وجود دانشمندان و متخصصان ایرانی بهترین بهره ببریم.
وی نگاه به حکمرانی دولت و سیاستهای نظام تعلیم و تربیت کشور در مدارس غیردولتی بینالملل را بسیار ضروری دانست و افزود: توجه به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت دانشآموز با برجستگیهای علمی، اعتقادی، اخلاقی و در تراز باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که این دانشآموزان سفرای آموزشی و فرهنگی کشور در دیگر کشورهای جهان هستند.
محمودزاده با تاکید بر اینکه عملکرد ما باید در مدارس بینالملل به گونهای باشد که اشاعهدهنده سیاستهای نظام تعلیم و تربیت و کشور باشد، گفت: کنشگریهای اجتماعی، فرهنگی و تربیتی نسبت به موضوعات مختلف در سطح ملی و جهانی باید مورد توجه جدی در مدارس بین الملل قرار گیرد و در انعکاس اخبار خوب و امیدبخش اهتمام ورزند.
محمودزاده در ادامه افزود: توجه به ایجاد تشکلهای دانشآموزی همچون بسیج دانشآموزی و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان و سایر تشکلها در مدارس غیردولتی بینالملل مورد توجه قرار گیرد چرا که دانشآموزان به کارهای تشکیلاتی بسیار علاقهمند هستند و وظیفه ماست که بستر مناسب برای آنها را فراهم آوریم.
وی افزود: خیلی از ماموریتهای آموزش و پرورش باید توسط خود دانشآموزان در محیط مدرسه انجام پذیرد چراکه این موضوع علاوه بر بالابردن اعتماد به نفس دانشآموزان، کار گروهی و مشارکتی را نیز به آنها یاد میدهد.
ارسال دیدگاه