مدیرکل دفتر وزارتی در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها:

معاونت پرورشی در برنامه‌ها نیازمند تغییر و تحول است/ نباید از نقش تربیتی معلم نباید غافل شد

تهران (پانا) - ‌مدیرکل دفتر وزارتی با بیان اینکه معاونت پرورشی در برنامه‌ها نیازمند تغییر و تحول است، گفت از نقش تربیتی معلم نباید غافل شد تا ضریب نفوذ فعالیت‌ها کم نشود. بخش مهمی از تربیت در کلاس توسط معلم اتفاق می‌افتد.

کد مطلب: ۱۵۷۶۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معاونت پرورشی در برنامه‌ها نیازمند تغییر و تحول است/ نباید از  نقش تربیتی معلم نباید غافل شد

اسماعیل بحری‌زاده در روز دوم گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی سراسر کشور که در اردوگاه شهید‌باهنر برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل (ره) اظهار کرد: اکنون در موقعیت خاصی قرار گرفته‌ایم و فرصت بی‌نظیری پیش روی آموزش و پرورش است. اینکه رئیس‌جمهور اولویت اول و مهم‌ خود را این وزارت و اعتلای نظام تعلیم و تربیت با شعار عدالت آموزشی و تربیتی قرار داده‌اند، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: همه ما در آموزش و پرورش فرصت زیستن را کسب کرده‌ایم. اهتمام ریاست‌جمهور به این وزارتخانه برای ما بسیار ارزشمند است. مقام معظم رهبری نیز این امر را مورد توجه قرار داده‌اند که باید این فرصت را قدر بدانیم.

بحری‌زاده بیان کرد: فرصت دوم پیش‌روی آموزش و پرورش، حضور دکتر کاظمی وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه است. با توجه به عبارت بی‌نظیر مقام معظم رهبری درباره ایشان که او را کاملا مشرف به مسائل آموزش و پرورش و مدیر برجسته آموزش و پرورش می‌دانند، حجت محکمی برای ماست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این قدر دانستن و شناختن ماموریت مهم است که باید مسئولیت خود را بشناسیم و آن را به درستی انجام دهیم.

وی گفت: فرصت بی‌نظیر‌ در مقابل معاونت پرورشی و فرهنگی هم ‌این است که وزیر آموزش و پرورش، خود معاون پرورشی موفقی بوده‌اند و اکنون حلقه متصل به وزیر نیروهای کار‌کرده در معاونت پرورشی و فرهنگی هستند که با چالش‌های کار آشنا هستند.

وی اضافه کرد: حضور دکتر ملکی در معاونت پرورشی و فرهنگی و ارتباطات ایشان با نظام همچنین تجارب او در عرصه‌های مختلف مغتنم است.

بحری‌زاده همچنین گفت: اغلب ایده‌های خوب دوره‌های گذشته معاونت پرورشی و فرهنگی قابل تقدیر است که لازم است این ایده‌ها به ثمر بنشینند. این تحقق با تمهید مقدمات و الزامات به درستی انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر وزارتی ادامه داد: شناخت تکلیف و توجه به مرحله اجرایی‌سازی در تحقق ایده‌ها بسیار مهم است که نباید از آن غافل شویم.

وی اضافه کرد: ایده‌ها باید به برنامه عملیاتی ترجمه تا اجرا شوند. شناخت وضعیت و محیط درونی و بیرونی سازمان نیز در این بین مهم است که با تحلیل وضعیت محیط محقق می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: از نقش تربیتی معلم نباید غافل شد تا ضریب نفوذ فعالیت‌ها کم نشود. بخش مهمی از تربیت در کلاس توسط معلم اتفاق می‌افتد.

بحری‌زاده افزود: معاونت پرورشی در برنامه‌ها نیازمند تغییر و تحول است که نیازمند مدیریت تغییر، داشتن پشتوانه، گفتمان‌سازی همچنین برنامه‌ریزی است.

به گفته مدیرکل دفتر وزارتی ایده‌های خوب برای اجرا‌شدن نیازمند برنامه‌های عملیاتی هستند که در حوزه پرورشی و فرهنگی با تغییر اجرا خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار