معلم هوراندی در گفت‌و‌گو با پانا:

هوش مصنوعی «مدرسه خرگوش‌ها» را زنده کرد

هوراند (پانا) – معلم پایه دوم ابتدایی مدرسه استاد شهریار هوراند گفت: با اجرای یک تجربه نوآورانه آموزشی، درس «مدرسه خرگوش‌ها» کتاب فارسی پایه دوم را با استفاده از هوش مصنوعی، پویانمایی و نمایش عروسکی به یک تجربه زنده و ملموس برای دانش‌آموزان تبدیل کردم.

کد مطلب: ۱۶۴۷۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
هوش مصنوعی «مدرسه خرگوش‌ها» را زنده کرد

پروین مهرخانی، معلم پایه دوم این مدرسه در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره ایده اجرای این روش آموزشی گفت:«هدف من این بود که بچه‌ها فقط خواننده متن کتاب نباشند. دوست داشتم آن‌ها وارد دنیای داستان شوند و با شخصیت‌ها ارتباط واقعی برقرار کنند. به همین دلیل، تصاویر درس «مدرسه خرگوش‌ها» را با کمک برنامه‌های هوش مصنوعی به تصاویر زنده و فیلم‌های متحرک تبدیل کردم.»

وی افزود: «دانش‌آموزان این بار درس را فقط از روی کتاب نخواندند؛ بلکه ابتدا پویانمایی داستان را تماشا کردند و بعد با اجرای نمایش عروسکی، داستان را زندگی کردند. این موضوع باعث شد حتی دانش‌آموزان کم‌حرف هم فعال شوند و با شخصیت‌های داستان ارتباط بگیرند.»

مهرخانی با اشاره به نقش شخصیت عروسکی «دم‌پنبه‌ای» در این کلاس گفت: «وقتی دم‌پنبه‌ای وارد کلاس شد، واکنش بچه‌ها فوق‌العاده بود. حتی آن‌هایی که معمولاً مشارکت کمی داشتند، با اشتیاق با او صحبت کردند. این برای من ارزشمندترین بخش این تجربه بود.»

او تأکید کرد: «هدف این طرح فقط سرگرمی نبود. از زبان دم‌پنبه‌ای درباره مراقبت از گوش‌ها و نکات بهداشتی صحبت کردیم تا مفاهیم آموزشی به شکلی ساده، عینی و ماندگار به دانش‌آموزان منتقل شود.»

این معلم هوراندی در پایان گفت: «ترکیب فناوری، هوش مصنوعی، نمایش عروسکی و یادگیری تصویری باعث افزایش هیجان، کنجکاوی و مشارکت فعال دانش‌آموزان شد. به نظر من این مدل تدریس، یادگیری را واقعی‌تر، عمیق‌تر و ماندگارتر می‌کند و می‌تواند در آموزش دوره ابتدایی بسیار مؤثر باشد.»

خبرنگار : دانش‌آموز: معصومه ابراهیمیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار