در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی؛

کاظمی: مجلس دانش‌آموزی مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز کشور است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی مجلس دانش‌آموزی را مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز کشور دانست و بیان کرد که امروز مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم مصداق بارزی از توجه مسئولان با جوانان دارای اعتماد به نفس در کشور باشد.

کد مطلب: ۱۱۵۸۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: مجلس دانش‌آموزی مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز کشور است

علیرضا کاظمی در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که بعدازظهر امروز 8 بهمن ماه در سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: امروز شاهد میدان داری نمایندگان مجلس دانش‌آموزی در عرصه تعلیم و تربیت هستیم و جلوه‌های نابی از هم بستگی و هویت ملی و حضور جوانان را در عرصه‌های تصمیم سازی شاهدیم.

تمرین تربیت در مجلس دانش‌آموزی

وی با بیان اینکه امروز نمایندگانی از اقصی نقاط کشور در کنار اقلیت‌های دینی و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به نمایندگی از ۱۵ میلیون دانش‌آموز گرد هم آمدند افزود: این افراد امروز دورهم جمع شدند تا از دغدغه‌های تعلیم و تربیت سخن بگویند و با هم اندیشی، همفکری و استفاده از خرد جمعی به حل مسائل کمک کنند و بالاتر از آن نیز تمرین تربیت را داشته باشند.

کاظمی گفت: آشنایی دانش‌آموزان با اسناد بالادستی، سیاست‌های مهم تعلیم و تربیت، افزایش بصیرت و آگاهی از حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت، تجریه گردانی و کسب فیض از محضر اساتید و معلمان برجسته، حضور در کارگروه‌های آموزشی و نشست‌های قطبی بخشی از تمرین تربیتی این مجلس است همچنین شنیدن صدای دانش‌‌آموزان و نیاز آنان از زبان خودشان و تفکر و تامل و ارائه راه حل و پیشنهاد از سوی آنان مانند تهیه اسناد ۱۲ گانه سازمان دانش‌آموزی می‌تواند فرایند تصمیم سازی و مشارکت دانش‌آموزان در سیاست گذاری را در اجرای فعالیت‌ها تسهیل کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه امروز مجلس دانش‌آموزی می‌تواند در راستای بیانیه گام دوم مصداق بارزی از توجه مسئولان با جوانان دارای اعتماد به نفس در کشور باشد خطاب به نمایندگان مجلس دانش‌آموزی گفت: با توجه به اینکه مجلس یک نهاد صنفی مشورتی است، حضور فعال نمایندگان در فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجتماعی در چارچوب قانون و مقررات مجلس، استفاده از خرد جمعی برای ارائه پیشنهاد سازنده و نقش پذیری مهم است.

یکی از مهم ترین کارکردهای مجلس کارکرد تربیتی آن است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین کارکردهای مجلس کارکرد تربیتی آن است مهم ترین برونداد مجلس انسان‌هایی است که شایسته و برخوردار از صلاحیت، با اعتماد به نفس، پرسشگر باشند.

کاظمی با بیان اینکه مجالس دانش‌آموزی مسیری برای تربیت مدیران آینده ساز و پیش‌ران‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند، خطاب به مدیران کل، معاونان ادارات کل آموزش و پرورش و روسای سازمان دانش‌آموزی گفت: جایگاه و منزلت مجلس را بدانیم و زمینه مشارکت دانش‌آموزان را به بهترین شکل در فرایندهای تصمیم سازی تعلیم و تربیت فراهم کنیم. از وزیر آموزش و پرورش درس می‌گیریم چراکه نقش پذیری دانش‌آموزان و توسعه مجلس را در قالب بسته ای ابلاغ کرده است لذا انتظار می‌رود نقش و جایگاه واقعی مجلس را در استان‌ها و مناطق مورد توجه قرار و زمینه مشارکت آنان را برای تحقق فرایندهای تربیتی مدنظر قرار دهیم.

در این مراسم ابلاغ هیات رئیسه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی به عنوان مشاوران وزیر آموزش و پرورش از سوی محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به آنان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار