معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خبر داد:

دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی با اقتدار رتبه نخست مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور را کسب نمودند

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از کسب رتبه اول کشور توسط دانش آموزان خراسان رضوی در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور و نیز کسب رتبه اول کشور توسط فرهنگیان استان در چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۴۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان و فرهنگیان خراسان رضوی با اقتدار رتبه نخست مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور را کسب نمودند

علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در این خصوص گفت: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در دو بخش آوایی و پژوهشی به میزبانی شهرهای مشهد و زنجان از بیست و دوم تیرماه آغاز و تا پانزدهم مردادماه ادامه داشت.

وی افزود: متسابقان در بخش آوایی در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، اذان، مداحی، ترتیل و قرائت و نیز در بخش پژوهشی در رشته های تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، انشای نماز و احکام با هم به رقابت پرداختند.

مالک اشرفی اظهار کرد: 74 متسابق از خراسان رضوی به مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی راه یافتند که به تفکیک تعداد 55 دانش آموز پسر و نیز 34 دانش آموز دختر برای رقابت با سایر متسابقان در مرحله نهایی مسابقات حضور یافتند که از این تعداد 49 نفر موفق به کسب رتبه های اول تا پنجم این مسابقات شدند که از این بین تعداد 17 رتبه اول، 12 رتبه دوم، هفت رتبه سوم، شش رتبه چهارم و هفت رتبه پنجم حاصل کار دانش آموزان خراسان رضوی بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: تیم خراسان رضوی در مجموع، با کسب 173 امتیاز هم در بخش دانش آموزان و هم در بخش فرهنگیان موفق به کسب رتبه اول این مسابقات گردید و استان های خوزستان و قم در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به منظور تجلیل از خدمات و تلاش های دانش آموزان و مربیان آنان، بنا داریم برای اولین بار در طی شهریور ماه، جشن تجلیل از ستارگان و فعالان فعالیت های پرورشی برگزار شود و از 24 اداره برتر در حوزه اجرای موفق فعالیت های پرورشی و فرهنگی و همچنین بیش از 100 دانش آموز برگزیده در مرحله کشوری مسابقات قرآن، عترت و نماز و نیز مسابقات فرهنگی هنری تجلیل به عمل آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار