معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خبر داد:

جذب 70 هزار نوآموز در مراکز فعال و مجاز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی از جذب 70 هزار نوآموز در مراکز فعال و مجاز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۱۶۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
جذب 70 هزار نوآموز در مراکز فعال و مجاز پیش‌دبستانی آموزش و پرورش خراسان رضوی

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: براساس تجربیات و بررسی های روان شناختی و تربیتی، سال های اولیه زندگی کودکان نقش اساسی در رشد و پرورش آنان ایفا می نماید. چرا که 80 درصد شخصیت کودک ظرف شش سال اولیه حیات او شکل می گیرد.

وی افزود: براین اساس آموزش و پرورش پیش دبستانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، استعدادهای هوش در چهار سال اول کودکی معادل ۱۳ سال دوره بعد گسترش می یابد، لذا وقتی که کودک معمولا در سن شش سالگی وارد مدرسه می شود مالک دو سوم هوشی است که در ۱۷ سالگی خواهد داشت.

حقیقی تصریح کرد: نرخ پوشش پیش دبستانی استان خراسان رضوی در سال 1392 معادل 12 درصد، و جمعیت آماری در حدود 14 هزار نفر بوده است که با توجه به تلاش های صورت گرفته، هر سال شاهد روند صعودی جذب نوآموزان بوده ایم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از جمله نتایج حاصله، می توان به جذب 70 هزار نوآموز در سطح استان و افزایش نرخ پوشش از 42 درصد در سال تحصیلی 97-96 به 52/3 درصد در سال تحصیلی 98-97 اشاره کرد.

وی در پایان گفت: براساس گزارشات واصله از وزارت آموزش و پرورش از لحاظ تفاضل افزایش نرخ پوشش تحصیلی، آموزش و پرورش خراسان رضوی به میزان 10/3 درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار