رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در دوره آموزشی تربیتمدرس «طرح ملی اتقان» تاکید کرد؛
آموزش قرآن و ایجاد انس با کلام وحی از اولویتهای اساسی وزارت آموزشوپرورش است
معلمان سفیران ایجاد تجربه زیسته مثبت قرآنی برای دانشآموزان هستند
تهران (پانا) - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بر ضرورت تغییر رویکرد در آموزش قرآن تاکید کرد و معلمان را سفیران ایجاد تجربه زیسته مثبت قرآنی برای دانشآموزان دانست.
حجتالاسلام والمسلمین علی لطیفی در آیین اختتامیه دوره آموزشی تربیتمدرس «ارتقای توانمندیهای قرآنی آموزگاران ابتدایی» (طرح ملی اتقان)، با تبیین جایگاه راهبردی آموزش قرآن در نظام تعلیم و تربیت، بر ضرورت حرکت بهسوی ایجاد محبت، رغبت و علقه قلبی دانشآموزان نسبت به قرآن تاکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت ماموریت مدرسان طرح اتقان، این طرح را حرکتی اثرگذار در مسیر تربیت قرآنی نسل آینده دانست و اظهار کرد: امروز در ستاد وزارت آموزشوپرورش، از وزیر آموزش و پرورش تا همه مسئولان حوزههای مختلف، باور عمیقی نسبت به ماموریت قرآنی نظام آموزشی وجود دارد و آموزش قرآن و ایجاد انس با کلام وحی از اولویتهای اساسی بهشمار میرود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با استناد به سیره پیامبر اکرم (ص)، تسهیلگری در آموزش را راهبردی اصیل و نبوی برشمرد و تصریح کرد: تعلیم باید همراه با آسانگیری، بشارت و ایجاد جاذبه باشد.
وی «انس با قرآن» را هدف جامع و غایی آموزش عمومی قرآن دانست و گفت: هرگاه در دل دانشآموز حب، رغبت و کشش نسبت به قرآن شکل بگیرد، اهدافی چون صحیحخوانی، فهم، تدبر و عمل نیز بهطور طبیعی محقق خواهد شد.
معاون وزیر آموزشوپرورش مدرسان طرح اتقان را «سفیران قرآن در مدارس» دانست و خاطرنشان کرد: موفقیت این طرح در گرو نیت خالصانه و تلاش اثربخش شماست؛ چراکه تجربه زیسته مثبت و حس خوشایندی که کودک از کلاس قرآن به دست میآورد، میتواند مسیر رشد، هدایت و انس پایدار او با قرآن را در آینده رقم بزند.
لطیفی با قدردانی از دستاندرکاران و مدرسان این دوره آموزشی، ابراز امیدواری کرد که با همافزایی و تلاش جمعی، شاهد تحولی جدی و ماندگار در عرصه انس با قرآن در میان کودکان و نوجوانان کشور باشیم.
ارسال دیدگاه