مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش:
«درس تفکر و سبک زندگی» از موثرترین ابزارها برای رشد خودآگاهی، مسئولیتپذیری و تصمیمگیری آگاهانه دانشآموزان است
تهران (پانا) - مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: «درس تفکر و سبک زندگی» از موثرترین ابزارها برای رشد خودآگاهی، مسئولیتپذیری و تصمیمگیری آگاهانه دانشآموزان است.
سمیهسادات ابراهیمی با تاکید بر نقش راهبردی درس «تفکر و سبک زندگی» در نظام تعلیم و تربیت، گفت: این درس یکی از موثرترین ابزارها برای رشد خودآگاهی، مسئولیتپذیری و تصمیمگیری آگاهانه دانشآموزان است.
وی با اشاره به تحولات سریع اجتماعی و فرهنگی، اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر، دانشآموزان نیازمند مهارتهایی هستند که بتوانند در موقعیتهای واقعی زندگی، انتخاب درست داشته باشند. درس تفکر و سبک زندگی دقیقا با همین رویکرد طراحی شده و در حال حاضر با تاکید بر روشهای فعال، موقعیتمحور و مشارکتی در مدارس اجرا میشود.
مدیرکل امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی با بیان اینکه ارتقای کیفیت اجرای این درس در دستور کار قرار دارد، افزود: توانمندسازی دبیران درس تفکر و سبک زندگی، بازنگری در شیوههای آموزشی، تولید محتوای بومی و کاربردی و استفاده از تجربههای موفق تربیتی، از جمله اقدامات جاری در حوزه تفکر و سبک زندگی است.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که مدرسه به محیطی برای تمرین اندیشیدن، گفتوگو، خودشناسی و انتخاب آگاهانه تبدیل شود و درس تفکر و سبک زندگی نقش محوری در تحقق این هدف تربیتی ایفا میکند.
ارسال دیدگاه