مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان:

ارائه خدمات متنوع متناسب با استعدادها، شرط تحقق آموزش‌وپرورش فراگیر است

لرستان(پانا) -مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش فراگیر تنها زمانی محقق می‌شود که برای هر دانش‌آموز متناسب با استعداد و توانمندی‌هایش برنامه‌ریزی شود، گفت: مدارس استعدادهای درخشان ظرفیت ارزشمند نظام تعلیم و تربیت هستند و ارائه خدمات آموزشی، تربیتی و پرورشی متنوع در این مدارس نقش مهمی در شکوفایی سرمایه انسانی ایفا می‌کند.

کد مطلب: ۱۶۳۷۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات متنوع متناسب با استعدادها، شرط تحقق آموزش‌وپرورش فراگیر است

نشست دو روزه مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان لرستان به میزبانی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد. مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه مدارس سمپاد در تربیت دانش‌آموزان نخبه اظهار کرد: این مدارس یک نعمت ملی محسوب می‌شوند و باید از ظرفیت آن‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود. تحقق آموزش‌وپرورش فراگیر مستلزم توجه به تفاوت‌های فردی، استعدادها و ویژگی‌های خاص دانش‌آموزان است و نباید آموزش به صورت یکنواخت و کلیشه‌ای دنبال شود.

وی با تأکید بر لزوم تقویت تعامل با خانواده‌ها افزود: همراهی والدین یکی از ارکان اصلی موفقیت مدارس استعدادهای درخشان است و اگر در نظام مدیریتی مدارس به چند اصل مهم از جمله شفافیت، پاسخگویی، ارتباط مؤثر و استفاده از نظرات اولیا توجه شود، می‌توان سطح مشارکت خانواده‌ها را افزایش داد و در نتیجه کیفیت آموزش و تربیت را ارتقا بخشید. همچنین توجه به سلامت روان دانش‌آموزان، کاهش فشارهای غیرضروری و ایجاد فضای پویا و خلاق از اولویت‌های مهم در مدیریت مدارس سمپاد است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان خاطرنشان کرد: رویکرد ما در این مدارس باید به سمت پرورش تفکر خلاق، مهارت‌محوری و تقویت توان حل مسئله سوق پیدا کند و صرفاً بر آزمون‌محوری و رقابت‌های فرسایشی متمرکز نباشد. برای رسیدن به این هدف لازم است برنامه‌های نوآورانه آموزشی و فرهنگی طراحی و اجرا شود.

در ادامه نشست، محمودوند رئیس اداره سمپاد لرستان با اشاره به نقش کلیدی نخبگان در آینده کشور بیان کرد: مسیر توسعه پایدار از دل مدارس استعدادهای درخشان می‌گذرد و نگاه سیستمی در مدیریت این مدارس می‌تواند زمینه‌ساز تربیت نسلی اثرگذار و مسئولیت‌پذیر باشد. وی حفظ استقلال سمپاد و همراهی همه بخش‌های آموزش‌وپرورش با این مجموعه را ضروری دانست و بر لزوم توجه جدی به مسائل روان‌شناختی دانش‌آموزان تأکید کرد.

وی این نشست را فرصتی مناسب برای هم‌اندیشی و تبادل تجربیات عنوان کرد و افزود: استمرار چنین جلساتی می‌تواند به بهبود فرآیندهای آموزشی و افزایش هم‌افزایی میان مدیران مدارس سمپاد منجر شود.

این نشست در پایان با جمع‌بندی دیدگاه‌ها و تأکید بر تداوم همکاری‌ها برای ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان استان به کار خود پایان داد.

خبرنگار : هستی قلی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار