معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی:
هدفگذاری تربیت مربی پرامید دستیابی به مدل عملیاتی مدارس تمام تشکیلاتی است
تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هدفگذاری تربیت مربی پرامید را دستیابی به مدل عملیاتی مدارس تمام تشکیلاتی عنوان کرد.
دوره تخصصی تربیت مربیان نظم گروهی «پرامید» با حضور جمعی از مربیان، معاونان و کارشناسان پرورشی و علاقمندان در دبیرستان غلامرضا مردانیآذر ناحیه ۵ تبریز برگزار شد.
در این برنامه، محمد صادق زاده، معاون پرورشی و فرهنگی ادارهکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با قدردانی از مشارکت فعال مربیان و عوامل اجرایی، بر نقش اثرگذار تشکل های دانش آموزی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تاکید کرد.
صادق زاده در ابتدای سخنان خود با تقدیر از مدیریت ناحیه ۵، معاونان، کارشناسان و مدیران مدارس فعال در این دوره، یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی داشت و ضمن اشاره به ایام فاطمیه (س)، حضور پرشور فرهنگیان را نشاندهنده «تعهد به یادگیری مستمر و ارتقاء مهارتهای حرفهای» دانست.
تشکل های دانش آموزی، بستر تحقق تربیت اجتماعی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه حضور مؤثر دانش آموزان در تشکلها یک فعالیت جانبی نیست، بلکه یک ضرورت تربیتی است، گفت: شعار راهبردی آموزش و پرورش استان در سال جاری هر دانش آموز یک تشکل است چرا که تشکلها بستر کشف استعدادها، تقویت مهارت های اجتماعی و تربیت شهروندان فعال و مسئولیتپذیر را فراهم میکنند.
صادق زاده تشکل های دانش آموزی را ساختار هایی هدفمند توصیف کرد که هر کدام مأموریت مشخصی در تقویت ابعاد اخلاقی، اجتماعی، فرهنگی و مهارتی دانشآموزان دارند.
جایگاه سهگانه سازمان دانش آموزی
وی با اشاره به نقش برجسته سازمان دانش آموزی، این ساختار را یکی از مهمترین و اثرگذارترین تشکل های دانش آموزی کشور عنوان کرد و سه رکن اصلی آن را چنین برشمرد:
پیشتازان: هسته اصلی تربیت عملی، مهارتی و گروهی
خبرگزاری پانا: بستر آموزش سواد رسانهای و فعالیت های خبری دانشآموزان
مجلس دانشآموزی: عرصه تمرین دموکراسی، مسئولیتپذیری و طرح مطالبات دانشآموزی
وی افزود: این سه رکن با شعار همفکری، همدلی، همکاری نقش مهمی در رشد شخصیتی و مهارتی دانشآموزان ایفا میکنند.
مربیان، ستون فقرات فعالیت های پرورشی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر جایگاه مربیان گفت: مربیان، فرماندهان خط مقدم فعالیت های سازمان دانشآموزی هستند لذا کیفیت کار مربی، کیفیت خروجی نظام تعلیم و تربیت را رقم میزند.
وی با تقدیر از تلاشهای مربیان استان و حمایتهای مدیریتی، از برگزاری دورههای متنوع و کیفی سازمان دانشآموزی خبر داد و این روند را نشانه «پویایی تشکیلاتی استان» دانست.
هدفگذاری دوره «پرامید»، مدارس صددرصد تشکیلاتی
صادق زاده در ادامه، هدف دوره تربیت مربیان نظم گروهی «پرامید» را «دستیابی به مدل عملیاتی مدارس تمامتشکیلاتی» عنوان کرد و ادامه داد: ثمره واقعی این دوره زمانی مشاهده میشود که فعالیتهای تشکیلاتی در همه مدارس نهادینه شود و مربیان بتوانند با تکیه بر روشهای نوین، نقشآفرینی تربیتی را بهصورت عینی و قابل اندازهگیری ارتقا دهند.
قدردانی از اجرای باشکوه برنامه «وطنیار»
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اجرای موفق برنامه «وطنیار» در ناحیه ۵ گفت: مراسم وطنیار جلوهای زیبا از همبستگی، نظم گروهی و نشاط دانشآموزی بود در این راستا این موفقیت بدون تلاش شبانهروزی مربیان، مدیران و عوامل اجرایی ممکن نبود.
وی در پایان از تمامی دستاندرکاران این مراسم تشکر کرد و خاطرنشان کرد: این نمونهها نشان میدهد هرگاه هدف روشن و مربیان متعهد حضور داشته باشند، نتایج فراتر از انتظار رقم میخورد.
ارسال دیدگاه