مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تاکید کرد؛

ضرورت بازنگری در ساختارهای پاسخگویی آموزش‌وپرورش

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات بر ضرورت بازنگری در ساختارهای پاسخگویی آموزش‌وپرورش؛ تفکیک مخاطبان و ارتقاء مهارت‌های نظارتی، تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۳۲۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت بازنگری در ساختارهای پاسخگویی آموزش‌وپرورش

رضا روستایی در نشست هم اندیشی که با حضور محسن عسگری پارس؛ رئیس اداره امور سلامت اداری و مهدی کاوه؛ رئیس اداره  پاسخگویی به شکایات سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد، با اشاره به تفاوت بنیادین این وزارتخانه با سایر دستگاه‌ها، تنوع مخاطبان و پاسخگویی به تقاضاهای آنان را یکی از مسائل اصلی نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد که آثار آن از خانواده تا سطح جامعه به صورت مستقیم و غیرمستقیم و در گسترده‌ترین و عمیق‌ترین شکل ممکن نمایان می‌شود.

وی اظهارکرد: آموزش‌وپرورش با سه گروه مخاطب اصلی‌ شامل دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء و البته مخاطب چهارمی با عنوان متولیان فرهنگی مواجه است که هر یک انتظارات و دغدغه‌های متفاوتی دارند. بر همین اساس، ایجاد ساختارهای تخصصی و تفکیک‌شده برای پاسخگویی مؤثر به این گروه‌ها و ارتقا سامانه‌های پاسخگویی ضروری است.

روستایی در ادامه  بر اهمیت آموزش تخصصی بازرسان در سطح ستاد و استان‌ها تأکید کرد و گفت: آموزش هدفمند و مستمر بازرسان نه‌تنها موجب ارتقاء کیفیت پاسخگویی و تسریع در رسیدگی به شکایات می‌شود، بلکه نقش مهمی در تضمین عدالت اداری، افزایش اعتماد عمومی و کاهش نارضایتی‌ها ایفا می‌کند. 

مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: آموزش باید فراتر از انتقال اطلاعات باشد و با تمرکز بر مهارت‌های ارتباطی، تحلیل شکایات و آشنایی با حقوق مخاطبان، زمینه‌ساز تحول در فرآیندهای نظارتی گردد.

در ادامه جلسه، وبیناری با حضور۷۰ نفر از رؤسای اداره کل و کارشناسان ارزیابی استان‌ها درخصوص آموزش چگونگی پاسخگویی  به درخواست ها و شکایات، در سامانه بازرسی کل  برگزار و آموزش های لازم  ارائه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار