سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات خبر داد:
رسیدگی و پاسخگویی به ۱۷۴۴ شکایت واصله در سامانه بازرسی کل کشور
تهران (پانا) - سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ازرسیدگی و پاسخگویی به ۱۷۴۴ شکایت واصله در سامانه بازرسی کل کشور در سطح ستاد و استان ها در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۴ خبر داد.

رضا روستایی با اشاره به این که در نظام حقوقی ایران، به موجب اصل ۱۷۴ قانون اساسی، سازمانی تحت عنوان سازمان بازرسی کل کشور مورد پیشبینی قرار گرفته است، گفت: این سازمان به نظارت بر حسن اجرای قوانین در دستگاههای اداری میپردازد، لذا در همین راستا و در اجرای ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، این اداره کل به شکایاتی که در سامانه بازرسی کل کشور ثبت و به این حوزه ارجاع میشود با همکاری حوزههای ذیربط ستادی و استانی بررسیهای لازم و کارشناسی را مطابق قوانین و مقررات بعمل میآورد و پاسخ لازم را به شاکی ارائه میدهد.
وی ارتقاء سطح پاسخگویی، افزایش رضایتمندی، توسعه نظارت مستمر و دقیق، تجزیه و تحلیل و بازنگری قوانین و مقررات اجرایی، تقویت قانون گرایی و اصل تکریم و حفظشان مقام معلم و فرهنگیان و توسعه و بهبود استانداردهای ارائه خدمات را از مهمترین اهداف رسیدگی به شکایات و پاسخگویی عنوان کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۴، تعداد ۱۲۶۲ شکایت در سطح استانها و تعداد ۵۱۲ شکایت در سطح ستاد، واصله از سامانه بازرسی کل کشور توسط این حوزه بررسی و پاسخ داده شده است که بیشترین فراوانی شکایت به ترتیب در بخشهای امور اداری، آموزشی، ثبت نام، آزمون استخدامی، اشتغال، عملکردی و سایر بوده است.
گفتنی است؛ تمامی شکایات واصله در سامانه بازرسی کل کشور در بازه زمانی مذکور بررسی و به اتمام رسیده است.
ارسال دیدگاه