رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:

اجرای دقیق «نماد» محور اصلی رصد آسیب‌های دانش‌آموزان است

بن (پانا) - رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، با تشریح اهداف کلان برنامه ملی «نماد»، بر ضرورت ارتقای سطح دانش قانونی و اجرایی مدیران برای مداخلات به موقع در حوزه آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۲۴۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دقیق «نماد» محور اصلی رصد آسیب‌های دانش‌آموزان است

دکتر احمد طاهری فرد، رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش‌وپرورش استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری نشست تخصصی توانمندسازی مدیران و مشاوران مدارس شهرستان بن و در گفت‌وگو با خبرنگار دانش‌آموز پانا، با تشریح محورهای اصلی برنامه‌های حمایتی آموزش و پرورش، بر اهمیت کارکرد نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان تأکید کرد و اظهار داشت: «هدف اصلی ما، رصد به موقع مشکلات و اطمینان از ارجاع قانونی و بهنگام دانش‌آموزانی است که نیازمند حمایت‌های تخصصی هستند؛ در واقع، اجرای دقیق برنامه ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) به عنوان نمادی برای ارتقاء سلامت روان دانش‌آموزان ما عمل می‌کند.»

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران در تمامی هفده منطقه استان، ماهیت این دوره‌ها را تشریح کرد: «این دوره تخصصی بر سه رکن اساسی متمرکز است: نخست، آشنایی کامل همکاران با مبانی قانونی نحوه اجرای برنامه نماد و سایر برنامه‌های حمایتی، به‌ویژه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان؛ دوم، اجرای دقیق و هدفمند برنامه‌های ملی در سطح مدارس؛ و سوم، تمرکز بر شناسایی مهم‌ترین آسیب‌های محیط دانش‌آموزی که نیازمند مداخلات پیشگیرانه و درمانی است.»

رئیس اداره امور تربیتی استان در خصوص فرآیند مداخله نیز توضیح داد: «زنجیره واکنش ما بر این اساس تعریف شده است که در مرحله اول، پس از شناسایی، اقدامات لازم در داخل محیط مدرسه انجام شود. در صورتی که ماهیت مشکلات جدی تلقی گردد، مرحله دوم یعنی ارجاعات به موقع و فوری به مرکز مشاوره شهرستان و سایر دستگاه‌های حمایتی مربوطه، بلافاصله فعال خواهد شد.»

طاهری فرد در پایان با ابراز امیدواری بر نتایج بلندمدت این رویکرد تأکید کرد: «با همکاری فعال مدیران، فراهم شدن بستر ارتقاء سلامت روان دانش‌آموزان ، اجرای پیشگیری فعال، و شناسایی به موقع موارد در معرض خطر و پرخطر، می‌توانیم زمینه‌ساز مداخلات تخصصی لازم باشیم و سطح مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی دانش‌آموزان را برای مواجهه بهتر با چالش‌ها ارتقاء دهیم.»

خبرنگار : هانیه هاشمی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار