معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره کل آموزشوپرورش استان چهارمحال و بختیاری:
هدفگذاری پرورشی امسال، نقشآفرینی حداکثری دانشآموزان است
هر دانشآموز باید در یک تشکیلات فعال باشد
بن (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره کل آموزشوپرورش استان چهارمحال و بختیاری، با اعلام هدفگذاری جدید این معاونت برای سال تحصیلی جاری، تأکید کرد که دانشآموزان باید محور اصلی فعالیتهای پرورشی باشند و هر دانشآموز حداقل در یک تشکیلات دانشآموزی نقش فعالی ایفا کند. این رویکرد با هدف افزایش مشارکت و خودباوری دانشآموزان در امور مدرسه اتخاذ شده است.

ذوالفقار علیخانی، معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره کل آموزشوپرورش استان چهارمحال و بختیاری در حاشیهی نشست مدیران سازمانهای دانشآموزی و معاونین پرورشی مناطق ۱۳ گانه استان در گفتوگو با خبرنگار دانشآموز پانا با اشاره به اهمیت نقش دانشآموزان در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی، اظهار داشت: «هدفگذاری پرورشی امسال، نقشآفرینی حداکثری دانشآموزان است و تلاش خواهیم کرد تا هر دانشآموز حداقل در یک تشکیلات دانشآموزی نقش فعالی ایفا کند.»
وی از هدفگذاری جدید این معاونت برای سال تحصیلی جاری خبر داد و تأکید کرد که دانشآموزان باید محور اصلی فعالیتهای پرورشی باشند.
وی افزود: «سازمان دانشآموزی یک قالب جذاب و فعال است و در سال گذشته حدود ۵۱۰۰۰ دانشآموز و همکار در برنامههای این سازمان مشارکت داشتند که منجر به برگزاری دورههای تخصصی، فعالیتهای هنری و سازمانی، فعالیتهای پیشتازان و مهارتی، و شرکت در رویدادهای کشوری شد و ظرفیت خوبی را برای استان ایجاد کرد.»
علیخانی با بیان اینکه شعار امسال ما این است که "هر دانشآموز باید بتواند حداقل یک نقش سازمانی را ایفا کند و حداقل یک نقش داشته باشد"، گفت: «این امر با توجه به سلایق و علایق دانشآموزان (مانند جذب در بسیج، سازمان دانشآموزی، هلالاحمر و غیره) صورت میگیرد و زمینهساز مشارکت گستردهتر دانشآموزان در فعالیتهای مدرسه خواهد شد.»
معاون پرورشی و تربیتبدنی اداره کل آموزشوپرورش استان چهارمحال و بختیاری همچنین به نقش شوراهای دانشآموزی اشاره کرد و گفت: «بسیاری از دانشآموزان از طریق شوراهای دانشآموزی فعال هستند و امور علمی، آموزشی، بهداشتی و ورزشی مدرسه را خودشان مدیریت میکنند.»
وی در پایان تأکید کرد: «هدف ما این است که دانشآموزان محور اصلی فعالیتها باشند و نقش مربی و معلم به هدایتگری تقلیل یابد. دانشآموز باید بتواند برنامهها را طراحی، اجرا و نظارت کند. اگرچه احتمال خطا وجود دارد، اما ارزشمند است که دانشآموزان به بررسی، تجربه، اصلاح اشتباهات و پیشبرد امور مدرسه بپردازند.»
این رویکرد با هدف افزایش مشارکت ، خودباوری و مسئولیتپذیری دانشآموزان در امور مدرسه اتخاذ شده و انتظار میرود تحولی در نظام آموزشی و تربیتی استان ایجاد کند.
ارسال دیدگاه