مدیر سازمان دانشآموزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:
چهارمحال و بختیاری وارد فاز «توسعه فراگیر و ارزیابی دقیق» شد
اجرای شعار «هر دانشآموز یک نقش اجتماعی» اولویت راهبردی است؛ نظارت کیفی از میانه آبان ماه کلید میخورد
بن (پانا) - مدیر سازمان دانشآموزی استان چهارمحال و بختیاری، جزئیات راهبرد جدید سازمان را تشریح کرد که نشاندهنده عبور از مرحله صرفاً جذب به سمت توسعه کیفی و نظارت میدانی فعال است. این رویکرد جدید، تأکید ویژهای بر نقشآفرینی واقعی دانشآموزان در ساختارهای اجتماعی دارد.

عزتالله ظفری، مدیر سازمان دانشآموزی استان چهارمحال و بختیاری، در گفتوگو با خبرنگار پانا پس از برگزاری نشست تخصصی با مسئولین سازمانها و معاونین پرورشی ۱۷گانه مناطق استان، از آغاز یک فاز جدید در عملیات تشکیلاتی و کیفی سازمان خبر داد. این رویکرد جدید، همزمان بر افزایش پوشش فراگیر و تعمیق برنامههای محوری تأکید دارد تا حرکت توسعهای استان به صورت همهجانبه محقق شود.
ظفری با تأکید بر فعالسازی سریع ساختارها، اعلام کرد که سازمان دانشآموزی رسماً وارد فاز جذب و تشکیلاتی گسترده شده است. وی زمانبندی دقیقی را برای سنجش میزان پیشرفت برنامهها تعیین کرد: «فاز بازدیدهای میدانی و ارزیابی عملکرد رسمی واحدهای شهرستانی، از روز پانزدهم آبانماه به صورت منسجم آغاز خواهد شد. تأکید ما بر این است که در این دوره، مشارکت در برنامهها از سهمیه جذب فراتر رود و شاهد درگیری فعال تمامی مناطق استان باشیم. این ارزیابیها چارچوب ما برای حرکت رو به جلو خواهد بود.»
طرح «هر مدرسه یک خبرنگار» به مثابه گام راهبردی
مدیر سازمان دانشآموزی چهارمحال و بختیاری در ادامه طرح کلیدی سازمان برای مراحل آتی را تشریح کرد که بر محوریت ارتباطات و افزایش آگاهی دانشآموزی بنا شده است: «اجرای طرح "هر مدرسه یک خبرنگار" » به عنوان گام بعدی سازمان، یک ضرورت استراتژیک محسوب میشود. این طرح، ابزاری برای توانمندسازی دانشآموزان در عرصه رسانه و اطلاعرسانی خواهد بود. هدف نهایی ما، ایجاد یک قدم مثبت و سازنده برای دانشآموزان استان است که این امر صرفاً با همافزایی کامل میان دانشآموزان، مربیان و بهرهگیری از ظرفیت پیشکسوتان میسر خواهد شد.»
ظفری در پایان، سه هدف کلیدی مصوب نشست با مدیران منطقهای را که نقشه راه آتی سازمان را شکل میدهد، به تفصیل بیان کرد. این اهداف بر ایجاد تحرک و مسئولیتپذیری در میان دانشآموزان متمرکز است: «سه محور اساسی که در این نشست بر آن تأکید شد عبارتند از: نخست، جذب حداکثری دانشآموزان مستعد در ساختارهای رسمی سازمان؛ دوم، برنامهریزی دقیق و علمی برای اوقات فراغت آنها در طول سال تحصیلی؛ و سوم، عملیاتی کردن شعار محوری «هر دانشآموز یک نقش اجتماعی» برای تزریق شور، نشاط و حس مسئولیتپذیری مدنی به بدنه دانشآموزی استان.»
این جمعبندی نشان میدهد که مدیریت جدید سازمان دانشآموزی چهارمحال و بختیاری، برنامهای چندوجهی را برای تقویت زیرساختها و افزایش تأثیرگذاری اجتماعی دانشآموزان تدوین کرده است.
ارسال دیدگاه