نحوۀ مدیریت فوریتها تأثیر مستقیم بر آرامش سازمان دارد
تهران (پانا) - رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونین وزارت و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور گفت: نحوۀ مدیریت فوریتها تأثیر مستقیم بر آرامش سازمان و اعتماد عمومی دارد و باید بپذیریم که در چنین مواقعی، شفافیت در اطلاعرسانی و روایت درست ماجرا، بهترین شیوه برای اقناع افکار عمومی و بازگرداندن آرامش به محیط آموزش است.

سیدمجتبی هاشمی، رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک شورای معاونین وزارت و مدیران کل آموزش و پرورش سراسر کشور که به میزبانی استان اصفهان برگزار شد، بر لزوم آمادگی دستگاه تعلیم و تربیت برای مواجهه با شرایط خاص و اضطراری تأکید کرد و اظهار داشت: نباید ارزیابیها و تصمیمگیریهای مدیریتی صرفاً بر عهدۀ حراست گذاشته شود، بلکه این مسئولیت در حیطۀ مدیریت کلان هر استان است و حراست صرفاً نقش پشتیبان و یاریگر دارد و مدیران باید ابزارهای لازم برای تصمیمسازی و اقدام بهموقع را در اختیار داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای طرح ارزیابی آمادگی استانها در شرایط بحرانی افزود: در دو حوزهی اصلی شامل مسائل توجیهی و اجرایی، دستورالعملهای مشخصی تدوین شده است تا مدیران کل بتوانند ضمن آگاهیبخشی به نیروهای خود، در شرایط خاص بهدرستی اقدام کنند.
هاشمی ادامه داد: نحوۀ مدیریت فوریتها تأثیر مستقیم بر آرامش سازمان و اعتماد عمومی دارد و باید بپذیریم که در چنین مواقعی، شفافیت در اطلاعرسانی و روایت درست ماجرا، بهترین شیوه برای اقناع افکار عمومی و بازگرداندن آرامش به محیط آموزش است.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: صیانت از همکاران و رعایت استانداردهای رفتاری، مسئولیتی همگانی است و اگر مراقبت از خود و اطرافیان نهادینه شود، بسیاری از آسیبهای سازمانی پیش از وقوع قابل پیشگیری خواهد بود و در کنار آن، باید سلامت مالی و حقوقی قراردادها را نیز تضمین کنیم تا منافع معلمان و مجموعه آموزش و پرورش حفظ شود.
وی با تأکید بر ضرورت انسجام سازمانی و امیدبخشی در میان کارکنان اضافه کرد: مدیران باید با نگاه جامع و روحیهای پرانرژی، مجموعههای خود را بهسوی پویایی، همدلی و آمادگی کامل برای شرایط مختلف هدایت کنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، نهاد سازندهی آینده کشور است و حفظ سلامت و امنیت آن وظیفهی مشترک همهی ماست.
ارسال دیدگاه