عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا؛

وزارت آموزش و پرورش گام‌های مهمی برای ساماندهی معلمان برداشته است / ارزیابی مثبت از عملکرد وزارتخانه

تهران(پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت دادن دولت چهاردهم به حوزه آموزش‌وپرورش و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، گفت: دولت و مجلس در مسیر ارتقای وضعیت مدارس و معلمان هم‌افزایی دارند و اقدامات اخیر وزارت آموزش‌وپرورش نمره قابل قبولی گرفته است.

کد مطلب: ۱۶۲۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
وزارت آموزش و پرورش گام‌های مهمی برای ساماندهی معلمان برداشته است / ارزیابی مثبت از عملکرد وزارتخانه

سید محسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با پانا، با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های جدی دولت چهاردهم آموزش‌وپرورش است، اظهار کرد: «رئیس‌جمهور تاکنون ده‌ها جلسه در حوزه آموزش و پرورش برگزار و نهضت مدرسه‌سازی را با مشارکت خیرین آغاز کرده است.»

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «مجلس نیز در راستای حمایت از این رویکرد، قانون «نشان‌دار کردن مالیات» را به تصویب رسانده تا منابع مالی پایداری برای توسعه آموزش‌وپرورش ایجاد شود.»

موسوی‌زاده با اشاره به مشکلات مزمن این حوزه گفت: «کمبود نیروی انسانی، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات از جمله چالش‌های قدیمی آموزش‌وپرورش است که همچنان بر روند تحصیل دانش‌آموزان تأثیرگذار است.»

این عضو کمیسیون آموزش با انتقاد از تأثیر منفی گسترش وسایل ارتباط جمعی بر یادگیری دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: «توسعه فناوری‌هایی مانند تلفن همراه به‌جای آنکه در خدمت آموزش باشد، به ابزاری برای سرگرمی تبدیل شده و موجب افت تحصیلی شده است.»

وی درخصوص اقدامات اخیر وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «وزیر فعلی و مجموعه او در سال گذشته و امسال گام‌های مهمی در ساماندهی معلمان برداشته‌اند تا مدارس از ابتدای مهر فعال باشند. استفاده از نیروهای حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و نهضتی و برگزاری دوره‌هایی در زمینه هوش مصنوعی از جمله اقدامات وزارتخانه بوده است.»

موسوی‌زاده تأکید کرد: «ارتقای آموزش‌وپرورش تنها بر عهده دولت نیست و خانواده‌ها نیز باید در کنار نظام آموزشی قرار گیرند. تا زمانی که فاصله میان خانواده و آموزش‌وپرورش وجود داشته باشد، شاهد افت کیفیت خواهیم بود.»

وی با اشاره به لزوم تک‌نوبته شدن مدارس گفت: «اگر همه نهادها در ساخت فضاهای آموزشی همکاری کنند، می‌توانیم مدارس را تک‌نوبته کنیم. در غیر این صورت، مدارس دو نوبته به‌ویژه در استان‌های جنوبی بازدهی مطلوبی نخواهند داشت.»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان، با ارزیابی عملکرد وزیر آموزش‌وپرورش اظهار کرد: «به‌عنوان یک معلم و نماینده مجلس، به آقای کاظمی و مجموعه‌شان نمره خوبی می‌دهم.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار