معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی کشور:
نشست کمیسیونهای مجلس دانش آموزی تلفیقی از کارکرد صنفی و تربیتی است
مشهد (پانا)- معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی کشور هدف از برگزاری نشستهای کمیسیونهای مختلف مجلس دانش آموزی را تلفیقی از کارکرد صنفی و تربیتی عنوان کرد.

رحمتالله رضایی در حاشیه نشست قطبی کمیسیون تربیت بدنی، بهداشت و سلامت مجلس دانش آموزی در گفت و گو با پانا ادامه داد: «تشکیل کمیسیون های دانش آموزی بستری است برای بیان و اولویت بندی مسائل و چالش های جامعه دانشآموزی در سطح شهرستانها و استانها و فرصتی برای تبدیل دغدغهها به بستههای پیشنهادی دقیق برای ارائه به وزارت آموزش و پرورش است.»
به گفته وی این ساز و کار باعث میشود صدای دانش آموزان از درون مدارس تا سطح ملی شنیده شود و در سیاستهای آموزشی و تربیتی کشور اثرگذار باشند.
معاون فعالیتهای دانشآموزی سازمان دانشآموزی کشور افزود: «ماهیت تربیتی این کمیسیون ها نیز کم اهمیت تر از بخش صنفی آن نیست چرا که در دل جلسات دانش آموزان مهارت مشارکت، گفتوگو، مدیریت جلسه، کار گروهی و همدلی را به صورت عملی تمرین میکنند و این تجربهها پایههای بلوغ اجتماعی و مدیریتی نسل آینده را تقویت میکند.»
رضایی در پایان تأکید کرد :«خروجی نشست های کمیسیونها در قالب پیشنهادها و راهکارهای دانش آموزی برای حل مشکلات مشخص هر حوزه تدوین میشود و این فرآیند، مجلس دانش آموزی را به الگویی واقعی از مردم سالاری و مسئولیت پذیری در نسل نوجوان بدل میکند.»
ارسال دیدگاه