جمعی از اولیای دانش‌آموزان ناحیه ۲ کرج :

سرویس‌های مدرسه با زمان‌بندی منظم امنیت کودکان را تضمین کنند

کر(پانا)-جمعی از اولیای دانش‌آموزان ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس گفتند: سرویس‌های مدرسه با زمان‌بندی منظم، هزینه‌ای منطقی و رفتار مسئولانه می‌توانند آرامش خانواده‌ها و امنیت کودکان را تضمین کنند.

کد مطلب: ۱۶۰۲۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
سرویس‌های مدرسه با زمان‌بندی منظم امنیت کودکان را تضمین کنند

فریبا نیک‌‌نهاد،مادر دانش آموز دبستانی درگفت و گو با پانا عنوان کرد:«سرویس‌های مدرسه با زمان‌بندی منظم،هزینه‌ای منطقی و رفتار مسئولانه می‌توانند آرامش خانواده‌ها و امنیت کودکان را تضمین کنند زیرا سرویس مدرسه اگر با دقت و مسئولیت اجرا شود،می‌تواند به یکی از عوامل آرامش‌بخش روزانه تبدیل شود؛چرا که خیال خانواده را از رفت‌وآمد راحت می‌سازد. »

وی افزود:«سرویس مدرسه باید محیطی امن،قابل اعتماد و آرام برای کودکان باشد.با این حال، تجربه‌ من نشان داده که در بسیاری موارد این خدمات از استانداردهای لازم فاصله دارند.نبود نظارت کافی بر عملکرد رانندگان،استفاده از خودروهای فرسوده و عدم رعایت اصول ایمنی باعث شده که هر روز با نگرانی فرزندم را راهی مدرسه کنم.»

نیک‌نهاد اضافه کرد:«بارها پیش آمده که سرویس با سرعت غیرمجاز حرکت کرده یا راننده بدون توجه به حال کودک،رفتار سرد و بی‌تفاوتی داشته است.این شرایط نه‌تنها امنیت جسمی،بلکه آرامش روانی کودکان را نیز تهدید می‌کند.انتظار می‌رود که مسئولین مدرسه و شرکت‌های حمل‌ونقل،با دقت بیشتری این موضوع را بررسی و اصلاح کنند.»

کامران وثوقی دیگر اولیا نیز مطرح کرد:«هزینه‌های سرویس مدرسه در سال‌های اخیر به شکل قابل توجهی افزایش یافته‌اند،بدون آن‌که معیار مشخصی برای تعیین آن‌ها وجود داشته باشد.در محله‌ ما، رانندگان مختلف قیمت‌های متفاوتی اعلام می‌کنند.این بی‌نظمی مالی، خانواده‌هایی را که با درآمد متوسط زندگی می‌کنند، تحت فشار قرار داده است. در برخی موارد والدین مجبور شده‌اند از سرویس صرف‌نظر کنند و خودشان فرزندانشان را جابجا کنند،که این موضوع باعث اختلال در برنامه‌ی کاری و خانوادگی‌شان شده است.» 

وی ادامه داد:« یکی دیگر از مشکلات رایج سرویس‌های مدرسه،بی‌نظمی در زمان‌بندی است.تأخیرهای مکرر،رسیدن زودتر از موعد یا حتی فراموشی در سوار کردن دانش‌آموز، برنامه‌ روزانه‌ خانواده‌ها را به‌هم می‌ریزد.من بارها مجبور شده‌ام محل کار را ترک کنم تا فرزندم را شخصاً به مدرسه برسانم یا از آنجا بازگردانم،چون سرویس بدون اطلاع قبلی نیامده است.»

وثوقی ادامه داد:«این وضعیت نه‌تنها باعث استرس برای والدین می‌شود،بلکه اعتماد کودکان به سیستم حمل‌ونقل مدرسه را نیز کاهش می‌دهد.هماهنگی دقیق میان، مدرسه و والدین و استفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی مانند پیامک یا اپلیکیشن،می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.»

لیلا کیانی اولیای دانش‌آموز سرویسی گفت:« برای والدینی که شاغل هستند،سرویس مدرسه نقش مهمی در مدیریت زمان و کاهش دغدغه‌های روزانه دارد. بنده که در بخش درمان فعالیت می‌کنم،هر روز با برنامه‌ فشرده‌ای روبرو هستم و نمی‌توانم شخصاً فرزندم را جابجا کنم.خوشبختانه، راننده‌ سرویس فرزندم فردی مسئولیت‌پذیر، وقت‌شناس و خوش‌برخورد است که با دقت وظایف خود را انجام می‌دهد.این اعتماد باعث شده که با آرامش بیشتری به کارم بپردازم و نگران رفت‌وآمد فرزندم نباشم.با این حال، می‌دانم که همه‌ خانواده‌ها چنین تجربه‌ای ندارند و لازم است که استانداردهای انتخاب رانندگان و نظارت بر عملکرد آن‌ها در سطح گسترده‌تری اجرا شود.»

افضل یعقوبی هم در پایان بیان کرد:«فرزندانمان در مسیر مدرسه با دوستانش گفت‌وگو و تجربه‌های اجتماعی جدیدی کسب می‌کنند و مهارت‌های ارتباطی‌اش را تقویت می‌نمایند.این تعامل‌ها، اگر درفضای سالم و کنترل‌شده‌ای رخ دهند،می‌توانند بخشی از فرآیند تربیتی کودکان باشند. ولی، در صورت نبود نظارت کافی در سرویس‌ها ممکن است باعث بروز رفتارهای نادرست یا تأثیرات منفی شود.»

وی در پایان گفت:«معتقدم که سرویس مدرسه،علاوه‌بر وظیفه‌ حمل‌ونقل،باید بستری برای آموزش غیررسمی و رشد اجتماعی باشد.این هدف تنها زمانی محقق می‌شود که فضای داخل سرویس با اصول اخلاقی و رفتاری مشخصی مدیریت گردد.»

خبرنگار : دانش‌آموز:ثنا یعقوبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار