معاون آموزش متوسطه خراسان رضوی:
توسعه متوازن و توانمندسازی معلمان، راه دستیابی به «مدرسه تراز» است
مشهد(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست با مسئولان این حوزه، با اشاره به توجه ویژه رئیسجمهور به تقویت آموزش و پرورش، بر ضرورت عدالت آموزشی، توسعه متوازن در مناطق مختلف استان، توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای استاندارد مدارس تأکید کرد و دستیابی به «مدرسه تراز جمهوری اسلامی» را افق مطلوب نظام تعلیم و تربیت دانست.

حسن عدالتجو با اشاره به سیاستهای دولت چهاردهم در تقویت جایگاه آموزش و پرورش اظهار کرد: توجه ویژه رئیسجمهور محترم به این حوزه نشاندهنده نگاه راهبردی به تعلیم و تربیت است؛ چراکه آموزش و پرورش نه هزینه، بلکه سرمایهگذاری برای آینده کشور محسوب میشود.
وی افزود: اگر امروز در حوزه آموزش و پرورش سرمایهگذاری کنیم، فردا جامعهای توانمندتر، عدالتمحورتر و پیشرفتهتر خواهیم داشت. این موضوع بهویژه در استان خراسان رضوی با گستردگی جغرافیایی و تنوع فرهنگی آن، اهمیت دوچندان دارد.
عدالتجو با تأکید بر ضرورت توسعه متوازن آموزشی ادامه داد: امکانات، تجهیزات و فضاهای آموزشی نباید تنها در مراکز استان و کلانشهرها متمرکز باشد. دانشآموزان مناطق محروم، روستایی و دورافتاده باید همان فرصتهای یادگیری و رشد را داشته باشند که دانشآموزان مدارس برخوردار دارند.
او با بیان اینکه عدالت آموزشی تنها در توزیع فضاها و تجهیزات خلاصه نمیشود، خاطرنشان کرد: تحقق عدالت واقعی مستلزم توجه به کیفیت یاددهی و یادگیری است. این امر بدون توانمندسازی نیروی انسانی امکانپذیر نیست. معلم توانمند، محور اصلی ارتقای کیفیت آموزشی است و در این راستا، برنامههای گستردهای برای آموزشهای ضمن خدمت، مهارتافزایی و تقویت دانش تخصصی فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.
معاون آموزش متوسطه خراسان رضوی در ادامه با اشاره به هدف کلان آموزش و پرورش مبنی بر حرکت به سمت ایجاد مدارس تراز جمهوری اسلامی گفت:مدرسه تراز، صرفاً نهادی برای آموزش علمی نیست؛ بلکه مرکزی برای پرورش مهارتهای زندگی، تقویت هویت دینی، فرهنگی و ملی دانشآموزان و تربیت نسلی مؤمن، خلاق، توانمند و مسئولیتپذیر است.
وی همچنین به ضرورت نوسازی، مقاومسازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی تأکید کرد و افزود: بخشی از مدارس استان فرسودهاند و برای تأمین محیطی ایمن و استاندارد برای دانشآموزان، لازم است از ظرفیت اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مدرسهساز بهره ببریم.
عدالتجو در پایان تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش تنها پاسخگویی به نیاز امروز نیست، بلکه تربیت نسلی است که آینده ایران اسلامی را خواهد ساخت. در این مسیر، همکاری همه دستگاهها، مشارکت خانوادهها و حمایت خیرین نقش تعیینکنندهای دارند.
ارسال دیدگاه