آموزگار یکی از مدارس ناحیه ۳ کرج:
کمبود معلم در مناطق محروم به یک بحران جدی تبدیل شده است
کرج(پانا)-آموزگار یکی از مدارس کم برخوردار ناحیه۳ کرج گفت:کمبود معلم در مناطق محروم و کم برخوردار به یک بحران جدی تبدیل شده است که تأثیرات منفی بر کیفیت آموزش دارد.

اکرم عبدی درگفتوگو با پانا بیان کرد:« عدم برنامهریزی مناسب و نبود یک برنامهریزی منسجم و دقیق برای تأمین منابع انسانی در نظام آموزشی می تواند دلیل این مشکلات باشدزیرا رشد سریع جمعیت دانشآموزی در مناطق محروم نیاز به معلمان بیشتری را ایجاد میکند همچنین کمبود بودجه و منابع مالی برای جذب و نگهداری معلمان در این مناطق نیز از دیگر مسائل به وجود آمده میباشد.»
وی افزود:«عدم دسترسی به معلمان باتجربه و متخصص باعث کاهش کیفیت آموزش و یادگیری در دانشآموزان میشود و این موضوع تأثیرات منفی زیادی می تواند در آینده آنها بگذارد زیرا این بحران به نابرابریهای آموزشی دامن میزند و فرصتهای برابر را برای دانشآموزان در مناطق محروم کاهش میدهد تا آنها نیز به شکوفا شدن و رشد بهتر استعدادهای خود فکر نکنند.»
این آموزگاردر پایان گفت:«ایجاد مشوقهای مالی و غیرمالی برای جذب معلمان به مناطق محروم، فراهم کردن دورههای آموزشی و توسعه حرفهای برای معلمان به منظور بهبود کیفیت تدریس و همکاری با نهادهای محلی و سازمانهای غیردولتی برای تأمین منابع و حمایت از آنان می تواند از راهکارهای این مشکلات باشد تا معلمان در مناطق محروم و دور افتاده با آرامش بیشتری به اهداف خود که پرورش فرزندان این سرزمین است بپردازند.»
ارسال دیدگاه