آموزگار دبستان اطهر ناحیه ۳ کرج :
بزرگترین چالشها دعدم دسترسی برابر به فناوریهای آموزشی است
کرج(پانا)-آموزگار دبستان اطهر ناحیه ۳ کرج گفت:با پیشرفت سریع فناوری و ورود ابزارهای نوین آموزشی به سیستمهای آموزشی، دانشآموزان با چالشهای جدیدی روبرو شدهاند که بزرگترین چالشها، عدم دسترسی برابر به فناوریهای آموزشی است.

مرجان مختاری درگفتوگو با پانا عنوان کرد:«یکی از بزرگترین چالشها، عدم دسترسی برابر به فناوریهای آموزشی است.در بسیاری از مناطق، به ویژه در مناطق روستایی و کمدرآمد،دانشآموزان به اینترنت پرسرعت و دستگاههای هوشمند دسترسی ندارند. این نابرابری میتواند باعث ایجاد فاصلههای آموزشی و عدم توازن در یادگیری شود.»
وی افزود:«استفاده از فناوریهای آموزشی جدید نیازمند آشنایی با نرمافزارها و پلتفرمهای مختلف است.بسیاری از دانشآموزان با مشکلات فنی مانند کندی اینترنت، قطع و وصل شدن ارتباط و ناآشنایی با نرمافزارها مواجه هستند. این مشکلات میتوانند مانع از یادگیری مؤثر شوند و باعث خستگی و ناامیدی در دانشآموزان گردد.»
مختاری ادامه داد:«معلمان نیز باید تواناییهای لازم برای استفاده از فناوریهای آموزشی را کسب کنند.عدم آشنایی معلمان با ابزارهای نوین میتواند به عدم بهرهوری از این فناوریها منجر شود.بنابراین، آموزش و توانمندسازی معلمان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.»
این آموزگار اضافه کرد:«فناوریهای آموزشی جدید، به ویژه در دوران پاندمی کرونا، باعث کاهش تعاملات اجتماعی بین دانشآموزان شده است.یادگیری آنلاین ممکن است فرصتهای کمتری برای برقراری ارتباطات اجتماعی و همکاریهای گروهی فراهم کند که این امر میتواند بر سلامت روانی دانشآموزان تأثیر منفی بگذارد.»
وی در ادامه بیان کرد:«استفاده از فناوریها همچنین میتواند باعث حواسپرتی دانشآموزان شود.دسترسی آسان به شبکههای اجتماعی و بازیهای آنلاین ممکن است تمرکز آنها را مختل کند و مدیریت زمان را برای انجام تکالیف دشوارتر نماید.»
وی در پایان گفت:«با وجود چالشهای فراوان، فناوریهای آموزشی جدید میتوانند فرصتهای بینظیری برای یادگیری فراهم کنند.برای بهرهبرداری مؤثر از این فرصتها، نیاز است که مسئولین آموزشی، معلمان و خانوادهها در کنار یکدیگر تلاش کنند تا موانع موجود را شناسایی و برطرف نمایند.»
ارسال دیدگاه