مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ عنوان کرد:
مدارس منطقه ۸ باید سنگر زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و وفاداری باشند
تهران (پانا) - مدیر منطقه ۸ آموزشوپرورش ، تأکید کرد که رسالت تربیت دانشآموزان شاهد صرفاً وظیفه بنیاد شهید نیست؛ مدارس باید با رویکردی فعال، هویت ایثار را به یک رفتار روزمره تربیتی تبدیل کنند.

در جلسه ستاد شاهد منطقه ۸ که با حضور مدیران مدارس و مسئولان بنیاد شهید برگزار شد، علی آمره با لحنی جدی از تمام مدیران خواست تا نسبت به وضعیت تحصیلی، روانی و فرهنگی دانشآموزان شاهد حساستر و مسئولانهتر عمل کنند. او بیان کرد که دانشآموز شاهد، حامل بار هویتی و فرهنگی است که باید در مدرسه معنا پیدا کند.
آمره با تأکید بر ضرورت ساماندهی هدفمند نیروی انسانی در مدارس شاهد، بیان کرد: که تخصیص معلم صرف، پاسخگوی نیازهای تربیتی این دانشآموزان نیست. به گفته او، انتخاب معلمان باید با رویکرد تعهد، درک فرهنگی و توانایی تربیتی صورت گیرد، نه صرفاً بر اساس فرایند اداری. او افزود که دانشآموز شاهد نیاز به معلمی دارد که بتواند همزمان هم آموزش دهد، هم پشتیبانی روحی انجام دهد و هم الهامبخش باشد.
آمره اظهار داشت: نیروهای باتجربه و اثربخش در قالب گروههای آموزشی فعال شوند تا تجربیات عملی، روشهای تدریس مؤثر و الگوهای تربیتی موفق را به سایر همکاران منتقل کنند. او معتقد است گروههای آموزشی باید قلب تپنده علمی منطقه باشند، و از پراکندگی و موازیکاری در مسیر تعلیم و تربیت جلوگیری کنند.
علی آمره تأکید کرد: نگاه مناسبتی و شعاری، بزرگترین آسیب به فلسفه وجودی طرح شاهد است. مدارس با طراحی برنامههای آموزشی و تربیتی منسجم، محیطی امن، با نشاط و اثرگذار برای این دانشآموزان ایجاد کنند تا بتوانند با اعتمادبهنفس، مسیر تحصیل و رشد را طی کنند.
آمره تصریح کرد: هر مدرسه باید با تشکیل هسته فعال شاهد، بهصورت مستمر وضعیت دانشآموزان را رصد کرده و با همکاری مشاوران، معلمان و اولیا، حمایت مؤثر و علمی را در دستور کار قرار دهد. به گفته او، بیتفاوتی در این حوزه، کوتاهی در برابر خون شهداست.
در ادامه، جعفر بحرینی رئیس بنیاد شهید منطقه ۸ با اشاره به تعامل سازنده با آموزشوپرورش، بیان کرد: موفقیت در حوزه شاهد بدون نقشآفرینی جدی مدارس امکانپذیر نیست. وی تأکید کرد که بنیاد شهید آماده ارائه خدمات مشاورهای، فرهنگی و اطلاعاتی دقیق به مدارس است تا تصمیمات بر پایه شناخت دقیق اتخاذ شوند.
جعفر بحرینی بیان کرد: فرزندان شهدا باید در مدارس احساس افتخار و عزت کنند، نه صرفاً مورد ترحم یا نگاه اداری قرار بگیرند. همچنین بر اهمیت ثبت و انتقال تجربیات موفق مدارس منطقه تأکید کرد و خواستار تبدیل این تجربیات به الگوی عملی در سطح شهر تهران شد.
در پایان جلسه، مدیران مدارس نقطهنظرات خود را درباره چالشها و فرصتهای پیشروی طرح شاهد مطرح کردند و پیشنهاداتی برای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و فرهنگی به دانشآموزان شاهد ارائه دادند. بسیاری از آنان خواستار افزایش جلسات مشترک، طراحی بستههای حمایتی هدفمند و تقویت ارتباط با خانوادههای معظم شهدا شدند.
ارسال دیدگاه