مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ عنوان کرد:

مدارس منطقه ۸ باید سنگر زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و وفاداری باشند

تهران (پانا) - مدیر منطقه ۸ آموزش‌وپرورش ، تأکید کرد که رسالت تربیت دانش‌آموزان شاهد صرفاً وظیفه بنیاد شهید نیست؛ مدارس باید با رویکردی فعال، هویت ایثار را به یک رفتار روزمره تربیتی تبدیل کنند.

کد مطلب: ۱۵۷۴۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
مدارس منطقه ۸ باید سنگر زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و وفاداری باشند

در جلسه ستاد شاهد منطقه ۸ که با حضور مدیران مدارس و مسئولان بنیاد شهید برگزار شد، علی آمره با لحنی جدی از تمام مدیران خواست تا نسبت به وضعیت تحصیلی، روانی و فرهنگی دانش‌آموزان شاهد حساس‌تر و مسئولانه‌تر عمل کنند. او بیان کرد که دانش‌آموز شاهد، حامل بار هویتی و فرهنگی است که باید در مدرسه معنا پیدا کند.

 

آمره با تأکید بر ضرورت ساماندهی هدفمند نیروی انسانی در مدارس شاهد، بیان کرد: که تخصیص معلم صرف، پاسخ‌گوی نیازهای تربیتی این دانش‌آموزان نیست. به گفته او، انتخاب معلمان باید با رویکرد تعهد، درک فرهنگی و توانایی تربیتی صورت گیرد، نه صرفاً بر اساس فرایند اداری. او افزود که دانش‌آموز شاهد نیاز به معلمی دارد که بتواند هم‌زمان هم آموزش دهد، هم پشتیبانی روحی انجام دهد و هم الهام‌بخش باشد.

 

آمره اظهار داشت: نیروهای باتجربه و اثربخش در قالب گروه‌های آموزشی فعال شوند تا تجربیات عملی، روش‌های تدریس مؤثر و الگوهای تربیتی موفق را به سایر همکاران منتقل کنند. او معتقد است گروه‌های آموزشی باید  قلب تپنده علمی منطقه باشند، و از پراکندگی و موازی‌کاری در مسیر تعلیم و تربیت جلوگیری کنند.

 

علی آمره تأکید کرد‌: نگاه مناسبتی و شعاری، بزرگ‌ترین آسیب به فلسفه وجودی طرح شاهد است. مدارس با طراحی برنامه‌های آموزشی و تربیتی منسجم، محیطی امن، با نشاط و اثرگذار برای این دانش‌آموزان ایجاد کنند تا بتوانند با اعتمادبه‌نفس، مسیر تحصیل و رشد را طی کنند.

 

آمره تصریح کرد: هر مدرسه باید با تشکیل هسته فعال شاهد، به‌صورت مستمر وضعیت دانش‌آموزان را رصد کرده و با همکاری مشاوران، معلمان و اولیا، حمایت مؤثر و علمی را در دستور کار قرار دهد. به گفته او، بی‌تفاوتی در این حوزه، کوتاهی در برابر خون شهداست.

 

در ادامه، جعفر بحرینی رئیس بنیاد شهید منطقه ۸ با اشاره به تعامل سازنده با آموزش‌وپرورش، بیان کرد: موفقیت در حوزه شاهد بدون نقش‌آفرینی جدی مدارس امکان‌پذیر نیست. وی تأکید کرد که بنیاد شهید آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای، فرهنگی و اطلاعاتی دقیق به مدارس است تا تصمیمات بر پایه شناخت دقیق اتخاذ شوند.

 

 جعفر بحرینی بیان کرد: فرزندان شهدا باید در مدارس احساس افتخار و عزت کنند، نه صرفاً مورد ترحم یا نگاه اداری قرار بگیرند. همچنین بر اهمیت ثبت و انتقال تجربیات موفق مدارس منطقه تأکید کرد و خواستار تبدیل این تجربیات به الگوی عملی در سطح شهر تهران شد.

 

در پایان جلسه، مدیران مدارس نقطه‌نظرات خود را درباره چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی طرح شاهد مطرح کردند و پیشنهاداتی برای ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و فرهنگی به دانش‌آموزان شاهد ارائه دادند. بسیاری از آنان خواستار افزایش جلسات مشترک، طراحی بسته‌های حمایتی هدفمند و تقویت ارتباط با خانواده‌های معظم شهدا شدند.

خبرنگار : محدثه آمره

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار