مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ عنوان کرد:

رشد متوازن تعلیم و تربیت در گروه تبادل تجربه‌های زیسته معلمان

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ تهران بر لزوم تغییر نگاه به مدرسه به عنوان بستر زندگی تأکید کرد و گفت: «در اجتماعات یادگیری، کنار هم بودن و گفت‌وگو ما را به مدرسه‌ای با رویکرد پرورش همه‌جانبه نزدیک می‌کند.»

کد مطلب: ۱۵۷۳۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رشد متوازن تعلیم و تربیت در گروه تبادل تجربه‌های زیسته معلمان

اجتماع یادگیری آموزگاران ابتدایی آموزش و پرورش منطقه ۸ در مدرسه سفیران پردیس برگزار شد. 

علی آمره، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۸ در جمع آموزگاران پایه اول این منطقه، با اشاره به اهمیت اجتماعات یادگیری، آن‌ها را فرصتی مغتنم برای هم‌افزایی میان معلمان دانست و تصریح کرد: تبادل نظر و کنار هم بودن به ما کمک می‌کند تا فضای تعلیم و تربیت بهتری را فراهم کنیم؛ فضایی که در آن صرفاً آموزش محوری نباشد، بلکه زمینه‌ساز رشد متوازن دانش‌آموزان شود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند رویکرد آموزشی است، افزود: ما موظفیم در کنار انتقال محتواهای درسی، دانش‌آموزان را برای زیست بهتر در جامعه نیز پرورش دهیم. این یعنی مدارس باید از وضعیت فعلی خارج شوند و به مدرسه زندگی تبدیل شوند.

آمره با انتقاد از عدم تحول در برخی مدارس گفت: مدارس ما دچار رکود در تحول شده‌اند، چرا که تنها به آموزش بسنده می‌کنند. این در حالی است که رشد ما باید متوازن باشد؛ رشد متوازن یعنی توجه به همه ابعاد وجودی دانش‌آموزان، نه فقط بعد علمی.

وی  اجتماعات یادگیری را بستر مناسبی برای تحقق این هدف دانست و اظهار کرد: در این اجتماعات می‌توانیم برای رسیدن به رشد تمام‌ساحتی برنامه‌ریزی کنیم. حوزه ابتدایی بیشترین ظرفیت را برای آغاز این مسیر دارد و باید در اولویت تحول قرار گیرد.

علی آمره با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: شش ساحت تربیتی مطرح در این سند باید به‌عنوان نقشه راه در اجتماعات یادگیری مورد توجه قرار گیرد. این نگاه به ما کمک می‌کند تا مدرسه را به محیطی برای زندگی، تجربه و یادگیری همه‌جانبه تبدیل کنیم.

خبرنگار : محدثه آمره

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار