آموزش‌های رشد مدار و خانواده ‌مدار در دستور کار آموزش و پرورش استان

رشت ( پانا ) - معاون آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اجرای طرح نماد در 669 مدرسه استان گفت: در طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ( نماد ) مداخلات وضعی و روانی _ اجتماعیِ به موقع، مهم ترین بخش نظام مراقبت محسوب می شود.

کد مطلب: ۱۱۱۰۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌های رشد مدار و خانواده ‌مدار در دستور کار آموزش و پرورش استان

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، جمیل عباسی غریب در نشست شورای آموزش و پرورش استان با برشمردن مجموعه نظام یافته از برنامه های نماد اظهار کرد: آموزش های ارتقایی، غربالگری، حمایت روانی - اجتماعی و خدمات مبتنی بر آی تی از مهم ترین این برنامه هاست.

وی با اشاره به اهمیت آموزش های ارتقایی به معلمان، والدین و دانش آموزان همتا اظهار کرد: آموزش مدیریت مشارکتی، مهارت صبر، مهارت مدیریت استرس، مهارت خودآگاهی، مهارت حل مسئله از جمله مهارتهایی است که در کاهش و کنترل بزه ها موثر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش ‌وپرورش استان گیلان با اشاره به شناسایی و غربالگری در مدارس، آموزش رشد مدار و مداخلات وضعی ـ روانی ـ اجتماعی به‌عنوان نظام مراقبت، اظهار کرد: جامع، رشدمدار، خانواده‌مدار، مستند، قابل‌فهم، بومی، ارزشی و نظارتی از برنامه پیشگیری آرمانی در نظام مراقبت است.

وی افزود: اگر در مواردی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار مانند اتفاق تلخ تالش( رومینا ) با پدر و خانواده امکان ارتباط و مشاوره وجود داشت این حوادث دل‌خراش رقم نمی‌خورد، بنابراین از سازمان ها تقاضا می‌کنیم ما را در اطلاع‌رسانی از وضعیت خانواده‌های دانش‌آموزانمان یاری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان اجرای موفق پروژه نماد را وابسته به کارگروهی موفق دانست و خاطرنشان کرد: مدیران، معلمان، مشاوران و مربیان منتخب از اعضای تیم پروژه نماد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار