معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:

راه‌اندازی شبکه شاد باعث غرور ملی و افزایش اعتماد اجتماعی شد

تهران(پانا)- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اولین جلسه کارگروه آموزشی مدیران منتخب استانی با اشاره به تحول اساسی که به‌علت شیوع ویروس کرونا در آموزش و پرورش رخ داده، گفت: راه‌اندازی شبکه شاد باعث غرور ملی و بروز خلاقیت‌ها شد.

کد مطلب: ۱۰۹۰۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی شبکه شاد باعث غرور ملی و افزایش اعتماد اجتماعی شد

غلامرضا بختیاری در جمع مدیران منتخب استانی با تاکید بر لزوم همراهی امر آموزش با پرورش گفت: وزیر آموزش، عقل و وزیر پرورش، دل است که برای دستیابی به بهترین نتیجه باید این دو با هم همراه و همگام باشند.

او به عملیاتی کردن دانشی که به بچه‌ها آموزش داده می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: عملیاتی کردن اطلاعات در آموزش و پرورش مورد غفلت واقع شده و ما در برآورد اینکه آیا بر اثر یادگیری‌ها شایستگی هم رخ داده یا خیر ضعیف عمل کرده‌ایم. تعالیم باید به رفتار تبدیل شوند تا تربیت صورت گیرد و دانش‌آموزان از آن تعالیم لذت برده و تاثیر آن در رفتارشان مشهود و ماندگار باشد و اگر معلمی حکیم باسواد باشد می‌تواند دانش را به رفتار تبدیل کند.

بختیاری با بیان اینکه قانون اساسی اسلام قرآن است که روش زندگی را تعیین می‌کند، تصریح کرد: اگر خط مشی ما در تربیت قرآنی باشد معضلات و نابسامانی‌ها در جامعه کمتر خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل شهرستانهای استان تهران به بحران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: بهترین حالت آموزش وقتی رخ می‌دهد که انتقال مطلب چهره به چهره و در بین گروه همسالان رخ دهد که در آموزش مجازی چنین تعاملی وجود ندارد اما با توجه به شرایط موجود و با درایت وزیر محترم بهترین اقدام راه‌اندازی شبکه آموزش مجازی ملی بود که با جدیت دنبال شد.

بختیاری تعامل و یافتن راهکار برای مشکلات موجود در شبکه آموزشی شاد را در دستور کار قرار داد و ازخودجوش و مبتکرانه بودن، بالا بردن اعتماد عمومی به پیام‌رسان‌های داخلی، تنوع‌بخشی به محیط‌های آموزشی و جهش بزرگ در بکارگیری روشهای نوین آموزش به عنوان ویژگی‌های مثبت و از دسترس نبودن برای همگان،کند بودن روند اصلاح مشکلات در شبکه، در دسترس نبودن ابزارآلات الکترونیکی و اینترنت برای همه دانش‌آموزان و عدم اطمینان از یادگیری مناسب به‌عنوان ویژگی‌های منفی این شبکه یاد کرد.

در پایان جلسه مدیران منتخب استانی در این کارگروه به تبادل تجربیات خود درباره آموزش مجازی در مدارس خود پرداختند و راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود در شبکه شاد ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار