رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی :

از این هفته آزمایشات مربوط به کرونا ویروس در زنجان انجام خواهد شد

زنجان (پانا) - با آموزش متخصصین زنجانی؛ از این هفته آزمایش کرونا ویروس در زنجان انجام خواهد شد

کد مطلب: ۱۰۲۷۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
از این هفته آزمایشات مربوط به  کرونا ویروس در زنجان انجام خواهد شد

به گزارش وب دا؛ دکتر قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان در ارتباط تلفنی با برنامه رادیوئی سلام زنجان گفت: طبق روال معمول پیگیر مواردی هستیم که ممکن است مشکوک به کرونا ویروس باشند و در برخی موارد قرنطینه و یا ایزوله انجام می شود و اگر لازم باشد بستری نیز انجام می شود و تا این لحظه هیچ مورد مثبت آزمایشگاهی در استان مشاهده نشده است.
او افزود: آزمایش در تهران انجام می شود در دو مرحله که سعی داریم با متخصصینی که آموزش می بینند از هفته جاری در خود زنجان این آزمایشات انجام شود.
قزلباش گفت: با توجه به شرایط از همه آزمایش گرفته نمی‌شود. زیرا آزمایش گرفتن زمان بر و تخصصی است و در سطح وسیع امکان آزمایش گرفتن وجود ندارد.
او تاکید کرد: در تمام سنین امکان آلوده شدن و ابتلا به کرونا وجود دارد و در برخی سنین و گروه‌ها خطر بیشتر است و افراد سالمند و افرادی که بیماری های زمینه ای دارند بیشتر باید توجه کنند و مواظبت کنند.
قزلباش با اشاره به استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز گفت: استفاده از مواد ضدعفونی کننده زیاد لازم نیست، بهترین، ارزانترین و موثرترین روش شستشوی مکرر دست با آب و صابون است.
او در مورد استفاده از ماسک نیز گفت: افرادی که ماسک باید استفاده کنند یا باید علائم بیماری را داشته باشند و یا کسانی که از فرد بیمار مراقبت می‌کنند و یا کادر درمانی هستند.
قزلباش تاکید کرد: باید همه این مسئله را جدی بگیرند و بدانند با روش‌های ساده می توانند جلوگیری کنند و می توانند برای مشاوره به اولین پزشک مراجعه کنند و راهنمایی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار