رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان:
مدارس جایگاه خطا و آزمایش برای تمرین مدیریت هستند
همدان (پانا) - رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در جمع مسئولین انجمنهای اسلامی مدارس گفت: دانشآموزان، بهترین مشاوران سیستم آموزش و پرورشاند و رویکرد ما در مدارس به صورت خطا و آزمایش در راستای تمرین مدیریت است.

نشست صمیمانه مسئولین انجمنهای اسلامی مدارس متوسطه اول و دوم ناحیه یک همدان با حضور محمد سادهدل، رئیس آموزش و پرورش ناحیه، برگزار شد. در این جلسه، دانشآموزان با نگاهی دقیق و مسئولانه، به بیان نقاط قوت، ضعف و چالشهای مدارس خود پرداختند و نقش مشاوران امین مدیر ناحیه را ایفا کردند.
در ابتدای این نشست، محمد سادهدل با ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشآموزان مسئولیتپذیر، جایگاه اجتماعی مسئولین تشکلهای دانشآموزی را «خاص و ویژه» توصیف کرد و افزود: نگاه من به شما، نگاه به مشاوران امین است. هر آنچه که ما در اداره تصمیم میگیریم، خروجیاش در مدرسه دیده میشود و شما هستید که میتوانید بگویید چه اتفاقاتی در مدرسه میافتد؛ خوب یا بد.
در ادامه، دانشآموزان با صراحت و دقت، به بیان مسائل مختلفی از جمله وضعیت نمازخانهها، نحوه برگزاری نماز ظهر، تعامل مدیران و معلمان با دانشآموزان، و نقاط قوت و ضعف آموزشی و تربیتی مدارس خود پرداختند. رئیس ناحیه با استقبال از این نقدها، بر اهمیت استمرار چنین جلساتی تأکید کرد و گفت: تداوم این گفتوگوها باعث رشد، پیگیری و مسئولیتپذیری بیشتر دانشآموزان میشود. ما موظفیم موارد مطرحشده، بهویژه در حوزههای آموزشی و تربیتی را بهطور مستقیم پیگیری کنیم.
سادهدل با تأکید بر پیوستگی میان آموزش و پرورش، تصریح کرد: این تفکر که بگوییم مسئله آموزشی از مسئله تربیتی جداست، یک تفکر غلط و خطرناک است. کار آموزشی و پرورشی یک کار کاملاً پیوسته است و حتی ارزیابی معلمان نیز باید شامل مسائل رفتاری و تربیتی باشد.
وی در بخش پایانی سخنان خود، دانشآموزان حاضر را «نخبه» خواند و دلیل این لقب را «جسارت آنان در فراتر رفتن از تنها درس خواندن» دانست. او با اشاره به اهمیت کار تشکیلاتی گفت: مدرسه از نظر من، جای خطا و آزمایش شماست. اشکالی ندارد که کاری را انجام دهید که شاید ایراد داشته باشد، چون اینجا آمدهایم یاد بگیریم. این فرصت را از دست ندهید و کار تشکیلاتی را تمرین کنید.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک در پایان با ذکر نمونههایی از مسئولین موفقی که فعالیتهای تشکیلاتی را از دوران مدرسه آغاز کرده بودند، تأکید کرد: کسانی در آینده موفق میشوند که کار تشکیلاتی و مدیریتی را آموخته باشند. این مسیر، تمرین آیندهسازی است.
ارسال دیدگاه