معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان:

فراگیری قرآن به شناخت آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

همدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان گفت اگر فردی قرآن را فرا بگیرد و با قرآن مانوس باشد، می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را بشناسد.

کد مطلب: ۱۴۶۸۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
فراگیری قرآن به شناخت آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

مجتبی قمری، صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی عنوان کرد: مسابقات متعددی در آموزش و پرورش برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان برگزار می‌شود که در برنامه فراگیر پرورشی تحت عنوان «پایه نشاط» از آن یاد می‌کنیم.

وی افزود: دانش‌آموزان مدارس در مسابقات حضور پیدا می‌کنند و پس از شناسایی استعداد خود در مسیر تقویت و رشد آن گام برمی‌دارند. یکی از آن برنامه‌ها مسابقات قرآن، عترت و نماز است که از ابتدای سال تحصیلی در مدارس آغاز شده است.

قمری بیان کرد: دانش‌آموزانی که در سامانه «نورینو» برای شرکت در مسابقات قرآن، عترت و نماز ثبت‌نام کرده‌اند در مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، صحیفه‌خوانی، نهج‌البلاغه، احکام و انشای نماز که در حال برگزاری است، حضور پیدا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نزدیک به 2 هزار دانش‌آموز به مرحله استانی این مسابقات راه پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس سهمیه معین هر استان، دانش‌آموزان منتخب به مرحله کشوری به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران راه پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: توصیه من به دانش‌آموزان این است که به هر جایگاه و مقامی که در زندگی رسیدند، انس با قرآن را فراموش نکنند. چرا که با فراگرفتن تعالیم قرآنی می‌توانند آسیب‌های اجتماعی را در جامعه شناسایی کنند و برای همنوعان خود موثر و مفید واقع شوند.

قمری تاکید کرد: فرصت‌های ارزشمند خود را غنیمت بشمارید. زیرا دغدغه شما در آینده باید حل کردن  مسائل و مشکلات کشورتان باشد.

وی اظهار کرد: با برگزاری همین جلسات حضوری و مسابقات قرآنی می‌توانید با برقراری ارتباط با یکدیگر، نکات خوبی را به یکدیگر یادآور شده تا نکات ضعف و قوت خود را بشناسید و به آن‌ها بپردازید تا به خودشناسی برسید.

دانش‌آموز خبرنگار: یگانه یعقوبی‌راد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار