160 شرکت فناور در لرستان فعالیت می کنند

خرم آباد(پانا)معاون پارک علم و فناوری لرستان گفت: ۱۶۰ شرکت فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری این استان فعالیت می کنند که از این تعداد ۱۵ شرکت موفق به راه اندازی خط تولید شده اند.

کد مطلب: ۹۷۴۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
160 شرکت فناور در لرستان فعالیت می کنند

به گزارش پانا، امین حسنوند در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فن بازار در دانشگاه لرستان با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به فناوران این استان پرداخت شده است، اظهار داشت: برای معرفی دستاوردهای پژوهشی استان ۵۰ غرفه با همکاری دستگاههای اجرایی در دانشگاه لرستان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری و سایر دستگاههای اجرایی در معرض دید عموم و بخش خصوصی قرار داده شده است، عنوان کرد: پارک علم و فناوری لرستان نیز دارای ۶ مرکز رشد در شهرستان های خرم آباد، الیگودرز، دورود، بروجرد و دلفان می باشد.

حسنوند ادامه داد: واحدهای فناور به جهت توسعه فناوری های نوین، تولید ثروت در جامعه، اشاعه دانش، ترویج کارآفرینی ، ایجاد مشاغل جدید، توسعه و پایدار کردن اقتصاد دانش بنیان و توسعه بهره وری اقتصادی ایجاد می شوند.
وی با بیان اینکه یکی از مراکز مهم در ارتقای نوآوری ها و کارآفرینی و توسعه اقتصادی کشور پارک های علم و فناوری و مراکز رشد است گفت: با حمایت های این مراکز، واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان، توسعه یافته و باعث جنب و جوش در چرخه اقتصادی کشور می شوند.
پارک علم و فناوری استان لرستان در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ مجوز موافقت اصولی شد اما فعالیت جدی و عملیاتی خود را در اواسط سال ۹۲ آغاز کرد و در واقع جز پارک های نوپا در کشور به حساب می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار