فرمانده سپاه فجر استان فارس:

در کنار آموزش و پرورش خواهیم بود

شیراز (پانا) - فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت در کنار آموزش و پرورش خواهیم بود. چرا که معتقدیم همه جامعه مخاطب این دستگاه فراگیر هستند و حدود یک میلیون دانش‌آموز و معلم در استان داریم که می‌توانند به فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
در کنار آموزش و پرورش خواهیم بود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس؛ سردار یدالله بوعلی با حضور در اداره کل آموزش و پرورش فارس در جمع مدیرکل و اعضای شورای معاونین اداره کل اظهار کرد: آموزش و پرورش، برنامه‌های خوبی در خصوص تکریم مقام شهدا دارد که قابل تحسین است.

وی افزود: در سال‌های اخیر در آموزش و پرورش، حرکت خوبی انجام شده اما فارس باید به جایگاه واقعی خود برسد. لذا نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

سردار بوعلی تصریح کرد: مردم فارس همواره در ابعاد مختلف سرآمد بوده‌اند و بزرگان بسیاری را در دامان خود پرورش داده‌اند و اغلب به جای تاثیرپذیری، تاثیرگذار بوده‌اند.

سردار

وی افزود: استان فارس باید در همه ابعاد، جزو استان‌های برتر کشور باشد. بنابراین باید در این مسیر و برای رسیدن به قله تلاش کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: همه باید زمینه درخشش فارس را مهیا کنند و برای تحقق اهداف و تعمیق فعالیت‌های استان بیش از پیش تلاش کنند و بهترین مکان برای توسعه و پیشرفت استان آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: شأن و منزلت معلم بسیار والاست و معلمان باید این جایگاه را ارتقا دهند و از همه فرصت‌ها برای برای افزایش کم و کیف تعلیم و تربیت بهره‌مند شوند.

سردار بوعلی اظهار کرد: اگر آموزش و پرورش رشد کند و اهدافش را به خوبی محقق کند قطعا جامعه در مسیر توسعه قرار می گیرد لذا تا زمانی که جامعه معلم را باور نداشته باشد توسعه اتفاق نمی‌افتاد.

وی ادامه داد: با تمام وجود و با همه امکانات در کنار آموزش و پرورش خواهیم بود و معتقدیم همه جامعه مخاطب این دستگاه فراگیر هستند چرا که در استان حدود یک میلیون دانش‌آموز و معلم داریم که می‌توانند بر فرهنگ جامعه تاثیرگذار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نباید موانع موجود را بزرگ ببینیم و ناامید شویم بلکه باید با برنامه‌ریزی موانع را رفع و با تلاش مضاعف به تلاش خود ادامه دهیم.

وی با ارائه ارقام و آماری از کم و کیف برنامه های آموزش و پرورش استان، افزود: در سطح استان بیش از ۹۴۰ هزار دانش آموز داریم و بیش از ۶۰ هزار پرسنل فرهنگی کار تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در بحث پوشش تحصیلی در متوسطه دوره اول پوشش بیش از ۹۵ درصدی را داریم و در دوره متوسطه دوم نیز پوشش بیش از ۹۰ درصدی را دارا هستیم.

سردار

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در مجموع در ارزیابی کلی استان، آموزش و پرورش فارس رتبه ۲۰ را به خود اختصاص داده بود اما با تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ توانستیم با صعود پنج پله‌ای رتبه استان را به پانزده کشوری برسانیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: کسب ۷ مدال المپیاد توسط دانش‌آموزان استان، فارس را در رتبه چهار کشوری قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش چند ساحتی در مدارس در حال اجراست و برنامه‌های مدارس را براساس اولویت اجرایی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با هدف ارتقای جایگاه آموزش وپرورش فارس، برنامه‌ای سه ساله‌ای را تدوین کردیم و پیش‌بینی‌های لازم از نیازهای سه‌ساله را انجام دادیم لذا فعالیت‌های ما در چارچوب برنامه مذکور ارایه خواهد شد.

شایان ذکر است: فرمانده سپاه فجر استان در بدو ورود بر سر مزار شهید گمنام حاضر شد و با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید دانش آموز ۱۷ ساله ادای احترام کرد.

سردار

گفتنی است: اجرای سرود توسط گروه سرود دانش آموزان ناحیه چهار شیراز، قرائت دکلمه و ..‌.، از دیگران برنامه هایی بود که در حضور فرمانده سپاه فجر فارس در اداره کل آموزش و فارس انجام شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار