مدیر آموزشوپرورش شهرستان ملارد تاکید کرد:
مدرسهسازی، سرمایهگذاری برای نسل فردا
ضرورت توسعه فضاهای آموزشی استاندارد و امن
ملارد(پانا)-مدیر آموزشوپرورش شهرستان ملارد، با اشاره به تأثیر مستقیم شرایط فیزیکی مدارس بر کیفیت آموزش و تعامل معلم و دانشآموز، خواستار مشارکت عمومی در مدرسهسازی شد و آن را اقدامی با برکات دنیوی و اخروی دانست.
داود محمدیفام، مدیر آموزشوپرورش ملارد در مراسم «طرح مدرسه اولیا» بر لزوم توجه به شرایط فیزیکی مدارس به عنوان یکی از مهمترین پارامترهای تأثیرگذار بر کیفیت آموزش تأکید کرد.
وی در ادامه اظهار کرد: فضای آموزشی استاندارد و امن نهتنها فرآیند یادگیری را بهبود میبخشد، بلکه کیفیت ارتباط معلم و دانشآموز را نیز به شکل چشمگیری افزایش میدهد و تمایل برخی دانشآموزان به ترک سریع مدرسه نشاندهنده نیاز مبرم به ایجاد محیطهای جذاب، امن و انگیزهبخش است.
محمدیفام با بیان این که آموزش از طریق معلمان، خانواده و فضای مجازی انجام میپذیرد، تصریح کرد: رسالت ما ارائه آموزش از امنترین و مطمئنترین بستر ممکن است و مدرسه میتواند محلی برای زنده کردن شوق، امید و انگیزه در دانشآموزان باشد.
وی افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگری مسئول توسعه و ساخت مدارس هستیم و تمامی ذینفعان از جمله اولیا، معلمان و نهادهای آموزشی در این مسیر نقشآفرین هستند.
در بخش پایانی سخنانش، وی مشارکت در امر مدرسهسازی را نهتنها یک سرمایهگذاری برای آینده، بلکه اقدامی با برکات اخروی دانست و تأکید کرد: مدرسهسازی بسترساز تشکیل جامعهای توانمند و پویا توسط نسلی است که از دانایی و فرصتهای برابر برخوردار خواهد بود.
محمد هژبری، مدرس آموزش خانواده بر ضرورت اجرای «طرح مدرسه اولیا» با الگویی منسجم و مشارکتمحور تأکید کرد. وی با اشاره به مهاجرت گسترده به شهرستانهای غرب استان تهران و کاهش سرانه فضای آموزشی، اظهار کرد: «این موضوع نیازمند برنامهریزی جدی و حمایت همهجانبه است و طرح مدرسه اولیا میتواند با محوریت خانوادهها، سازمان نوسازی، مجمع خیرین و مردم به الگویی قابل اتکا تبدیل شود و همچنین تدوین کتاب مجمع خیرین مدرسهساز ملارد با ثبت نام و انگیزههای ۵۴ خیر فعال در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: مدرسه تنها فضای آموزشی نیست، بلکه خانه دوم دانشآموز محسوب میشود و اولیا بهعنوان شرکای تربیتی میتوانند در بهبود کیفیت این محیط نقش تعیینکننده داشته باشند. ارتباط مستمر و سازنده خانواده با مدرسه، درک نیازهای دانشآموزان را عمیقتر کرده و زمینه ساز رشد متوازن آنان در ابعاد مختلف میشود.طرح مدرسه اولیا فرصتی است تا خانوادهها از حالت انفعال خارج شده و با مشارکت در برنامهریزیها و ارائه راهکارها، به ارتقای کیفی فضای آموزشی کمک کنند. این تعامل، نهتنها اعتماد بین خانه و مدرسه را افزایش میدهد، بلکه الگویی عملی از تربیت مشارکتی را به دانشآموزان منتقل میکند.
ارسال دیدگاه