رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
توانمندسازی مدرسان آموزش خانواده، سرمایهگذاری برای نسل آینده است
ملارد(پانا)- رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، تقویت علمی و مهارتی مدرسان آموزش خانواده را ضرورتی بنیادین در ارتقای کیفیت تربیت خواند.
سیده ناهید کریمی، رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، در سخنانی بر لزوم بهروز رسانی و تقویت علمی و مهارتی مدرسان آموزش خانواده تأکید کرد: مدرسین آموزش خانواده، حلقه اتصال بین خانه و مدرسهاند و نقش راهبردی آنان در انتقال صحیح مفاهیم تربیتی، مهارتهای فرزندپروری و بهبود تعامل والدین با مدرسه، ایجاب میکند که همواره از آخرین یافتهها و روشهای مؤثر آموزشی برخوردار باشند.
وی سرمایهگذاری در آموزشهای تخصصی، کارگاههای مهارتافزا و ایجاد نظام ارزیابی حرفهای را برای این قشر ضروری خواند و پویایی تحولات تربیتی و اجتماعی را دلیلی بر ضرورت تجهیز مدرسان به دانش روز دانست و افزود: توانمندسازی مداوم مدرسین، موجب ارتقای سطح آگاهی والدین، کاهش آسیبهای تربیتی و نهایتاً افزایش کیفیت زندگی دانشآموزان میشود.
در پایان، کریمی در جمعبندی این دیدگاههای مشترک خاطر نشان کرد: تقویت و بهروز نگه داشتن مدرسان آموزش خانواده، یک سرمایهگذاری مستقیم بر کیفیت تربیت نسل آینده است؛ اقدامی که آثار آن در کاهش آسیبهای اجتماعی، افزایش سلامت روان خانوادهها و ایجاد فضای آموزشی پویا و کارآمد نمایان میشود.
در ادامه مهدی درخشانی، مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران، با تأیید این رویکرد، بر نقش محوری مدرسان در مواجهه با آسیبهای اجتماعی تشریح کرد: توجه آگاهانه و حرفهای مدرسان به آسیبهای اجتماعی، یکی از مهمترین پیشنیازهای تضمین سلامت روانی و تربیتی دانشآموزان و خانوادههاست. مدرسان آگاه و توانمند میتوانند در صف نخست پیشگیری قرار گیرند.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران، مشارکت در دورههای توانمندسازی تخصصی و کارگاههای تحلیل آسیبهای نوپدید را برای ایفای نقش پیشگیرانه و حمایتی مدرسان ضروری دانست و سه رکن اساسی برای مدرسان در این حوزه برشمرد: برخورداری از دانش بهروز، مهارتهای ارتباطی و تشخیصی برای شناسایی زودهنگام خطر، و رویکرد حرفهای در ارجاع موارد حساس.
ارسال دیدگاه