در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی؛
دانشآموز بهارستانی «حنانه کربلائی» نائب رئیس مجلس دانشآموزی کشور شد
بهارستاندو (پانا) - نماینده شورای دانشآموزی ناحیه دو بهارستان در جریان انتخابات مجلس دانشآموزی کشور توانست کرسی نایبرئیسی را از آن خود کند؛ رویدادی که بار دیگر توانمندیهای نوجوانان این منطقه را در سطح ملی به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار پانا از ناحیه دو بهارستان، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس دانشآموزی کشور، که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانشآموزی کشور برگزار شد؛ حنانه کربلائی، نماینده شورای دانشآموزی ناحیه دو بهارستان و نائبرئیس شورای دانشآموزی شهرستانهای استان تهران با کسب اکثر آرا بهعنوان نایبرئیس مجلس دانشآموزی کشور برگزیده شد.
حنانه کربلائی، دانشآموز پایه دوازدهم رشته علوم انسانی از دبیرستان نمونه دولتی ولایت ناحیه دو بهارستان است؛ از دیگر فعالیتهای این دانشآموز بهارستانی میتوان به فعالیت خبرنگاری دانشآموزی در خبرگزاری پانا و کسب رتبه دوم کشوری مسابقه رسانهای رسانش، گویندگی چند قسمت از رادیو تهران، مجریگری در سطح منطقه و استان اشاره کرد.
شایان ذکر است این دانشآموز فعال، در انجمن اسلامی و بسیج دانشآموزی نیز به عنوان نماینده دانشآموزان استان تهران در قرارگاه استانی و مجمع کشوری دختران فاطمی حضور دارد.
حنانه کربلائی در نخستین سخنرانی خود در افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی، با بیان دغدغههای مهم جامعه دانشآموزی بر لزوم توجه به مسئله ترک تحصیل، اولویتبندی برنامهها و حمایت از استعدادها تاکید کرد و خواستار جایگاه حقیقی مجلس دانشآموزی در فرایند تصمیمسازی شد.
نماینده ناحیه دو بهارستان و شهرستانهای استان تهران در آغاز ارائه دغدغهها و طرحهای خویش، به مهمترین چالش جامعه دانشآموزی کشور اشاره کرد و گفت: «بیش از یک میلیون دانشآموز در کشور از تحصیل بازماندهاند و سالانه حدود ۳۰۰ هزار دانشآموز ترک تحصیل میکنند، این موضوع بیشترین آسیب و آمار را در استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، آذربایجان غربی و گلستان به همراه داشته است؛ چرا اولویت نظام تعلیم و تربیت پوشش تحصیلی کامل و رفع مشکلات دانشآموزان دور از تحصیل نیست؟»
کربلائی با انتقاد از جایگزینی ایدههای شخصی در مجلس دانشآموزی اظهار کرد: «در شرایطی که مشکلات جدیتری همچون ترک تحصیل و نبود حمایت از استعدادها وجود دارد، پرداختن به طرحهایی مانند برگزاری کلاس فنبیان که ریشه در علایق فردی دارد؛ نمیتواند اولویت مجلس دانشآموزی باشد.»
وی در ادامه با اشاره به غفلت از استعدادهای دانشآموزان افزود: «چه ذهنهای خلاق و قلمهای روانی که در گوشه و کنار کشور و در دل محرومیتها نادیده گرفته میشوند؛ با وجود ارتباطات گسترده مسئولان با سازمانهای مربوطه، چرا شرایط رشد و شکوفایی استعدادهای دانشآموزان فراهم نمیشود و همچنان استفاده از نیروهای غیردانشآموز بر حمایت از محصلان ترجیح داده میشود؟»
این نماینده در پایان متن سخنرانی خود با تاکید بر ضرورت ارتقای جایگاه مجلس دانشآموزی خاطرنشان کرد: «مجلس دانشآموزی باید به عنوان عینک جامعه دانشآموزی شناخته شود، دیدگاههای دانشآموزان در بسیاری موارد میتواند اثرگذارتر از مصوبات بدون مشورت با آنان باشد از این رو مجلس دانشآموزی و برنامههای آن باید با عنوان تشکل موثر در برنامهها و مصوبات دخالت داده شود تا صدای دانشآموزان شنیده شود.»
متن سخنرانی، دغدغه و طرحهای ارائه شده توسط نماینده بهارستاندو و شهرستانهای استان تهران بیانگر جایگاه و ظرفیتهای دانشآموزان شهرستان بهارستان در سطح ملی است و نشان میدهد که نوجوانان این منطقه توانستهاند نقش مؤثری در فرآیندهای تصمیمسازی دانشآموزی کشور ایفا کنند.
مسئولان آموزشوپرورش ناحیه دو بهارستان با تبریک این موفقیت، بر ضرورت حمایت و فراهمسازی بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای دانشآموزان تأکید کردند.
همچنین سازمان دانشآموزی بهارستاندو نیز با تبریک به حنانه کربلائی، از تلاشها و پشتکار دانشآموزان در مسیر مشارکت اجتماعی و فرهنگی تقدیر کرده و این موفقیت را الگویی برای سایر دانشآموزان دانست.
مجلس دانشآموزی کشور با هدف تقویت روحیه مشارکت، تمرین دموکراسی و ارتقای مسئولیتپذیری در میان دانشآموزان تشکیل شده و انتخاب نمایندگان آن از سراسر کشور انجام میشود و این انتخاب، انتصاب دانشآموز بهارستانی به عنوان نائبرئیس مجلس دانشآموزی، اخبار امیدبخشی را نسبت به آینده شورای دانشآموزی و مشکلات جامعه آموزش و پرورش میدهد.
گفتنی است متن بیانیه نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس دانشآموزی در پی حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به خاک ایران و شهادت مظلومانه کودکان و نوجوانان بیگناه، توسط حنانه کربلائی قرائت شد.
ارسال دیدگاه