مدیر توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:
یکی از مهمترین چالشهای تحصیلی در نظام آموزشی، اختلالات یادگیری است
بجنورد (پانا) - مدیر توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: یکی از مهمترین چالشهای تحصیلی در نظام آموزشی، اختلالات یادگیری است و بر اساس میانگینهای جهانی، حدود ۱۰ درصد از دانشآموزان با این اختلال مواجه هستند.
حسین مظفری، مدیر توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در حاشیه برگزاری کارگاه تخصصی «اختلالات ویژه یادگیری» در بجنورد در گفتوگو با پانا با اشاره به رسالت اصلی سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زمینه تشخیص زودهنگام و مداخله بهموقع بیان کرد: «بیش از ۸۴۰ مرکز جامع سنجش، آموزش و مداخله بههنگام در سراسر کشور ایجاد و راهاندازی شده که در این مراکز، خدمات توانبخشی آموزشی و تربیتی به دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری ارائه میشود.»
مدیر توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خاطرنشان کرد: «در قالب برنامههای تحولی سازمان، برگزاری دورههای آموزشی تخصصی در ۳۲ استان کشور در دستور کار قرار گرفته و تاکنون بیش از نیمی از استانها این دورهها را برگزار کردهاند و تا دو هفته آینده نیز سایر استانها دورههای مشابه را اجرا خواهند کرد.»
مظفری با اشاره به جزئیات دوره آموزشی خراسان شمالی گفت: «مخاطبان این کارگاه، مدیران، آموزگاران، معاونان و کارشناسان مراکز جامع سنجش هستند که با جدیدترین رویکردهای ارزیابی، ارجاع، شناسایی و ارائه پروتکلهای درمانی مؤثر برای دانشآموزان دارای اختلالات یادگیری آشنا میشوند. همچنین نحوه ثبت و پیگیری این فرآیندها در سامانههای «سیدا» و «سیره» آموزش داده میشود.»
وی تأکید کرد: «توانمندسازی تخصصی نیروها و ایجاد عدالت آموزشی در یادگیری از اهداف اصلی برنامههای ملی سازمان است و امیدواریم با اجرای این دورهها، زمینه کاهش و پیشگیری از افت تحصیلی ناشی از اختلالات یادگیری در سطح کشور فراهم شود.»
ارسال دیدگاه