جانشین قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد:
مدرسهسازی، مسیر تحقق عدالت آموزشی است نه فشار اقتصادی بر مردم
رئیسجمهور خواهان مشارکت مردم با رویکرد جهادی، نه تحمیل هزینه است
مشهد(پانا) - جانشین قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به نقش کلیدی مشارکت مردمی در تحقق اهداف نهضت مدرسهسازی، گفت:رئیسجمهور بهدنبال مشارکت داوطلبانه و خالصانه مردم در این حرکت ملی است؛ نه آنکه هزینه ساخت مدارس از جیب مردم تأمین شود لذا هدف، ایجاد نهضتی مردمی در حمایت از آموزش و پرورش است.

در جریان همایش نهضت توسعه فضاهای آموزشی در خراسان رضوی، داوود روستایی، با اشاره به نقش کلیدی مشارکت مردمی در تحقق اهداف نهضت مدرسهسازی، گفت: هدف، ایجاد نهضتی مردمی در حمایت از آموزش و پرورش است، نه بارگذاری اقتصادی بر دوش جامعه.
جانشین قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خراسان رضوی در اجرای این طرح پیشتاز بوده، اظهار داشت: استان خراسان رضوی تنها استانی است که رئیسجمهور پس از بازدید از طرحهای آن، هیچگونه انتقاد یا گلایهای مطرح نکرد؛ این خود نشانه رضایت از روند پیشرفت امور در استان است. برنامهریزی برای ساخت ۷۲۵ پروژه مدرسهسازی تا پایان سال، کاری بزرگ و کمسابقه است که بیانگر ظرفیت بالای این استان در جلب مشارکتها و مدیریت جهادی است.
روستایی با اشاره به نگاه راهبردی دولت به آموزش و پرورش افزود: امروز بیشترین جلسات رئیسجمهور با اعضای کابینه، با وزیر آموزش و پرورش برگزار میشود. این توجه بیسابقه، گویای باور دولت به نقش زیربنایی آموزش در تحقق عدالت و توسعه پایدار است.
او ادامه داد: «در حالیکه رئیسجمهور همچون حضرت یوسف(ع) در تلاش برای رهایی آموزش و پرورش از تنگناهای تاریخی است، گاه برخی افراد تلاش میکنند این نهضت ملی را به حاشیه ببرند یا آن را تضعیف کنند. با این حال، عزم جدی دولت و حمایت مردمی، اجازه نخواهد داد که این حرکت متوقف شود.
روستایی همچنین با تأکید بر نقش مردم در موفقیت این مسیر گفت: هماکنون ساخت ۱۰۰ هزار مدرسه جدید در کشور بهعنوان یک اولویت ملی در دستور کار است. برای تحقق این هدف، برنامهریزی در سطوح مختلف صورت گرفته تا امکان ورود مشارکتهای مردمی از مقیاس خرد تا کلان فراهم شود. در این مسیر، خراسان رضوی با توجه به گستره پروژههای فعال، نیازمند سرعت و همت بیشتری است.
ارسال دیدگاه