رئیس اداره پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران:
پژوهش نباید به یک مناسبت محدود شود
تهران (پانا) - رئیس اداره پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر اینکه پژوهش نباید به یک هفته یا مناسبت خاص محدود شود، اعلام کرد: تمام برنامهها و طرحهای آتی آموزش و پرورش پایتخت بر پایه پژوهشهای هدفمند و مسئلهمحور طراحی خواهد شد.
آیین تجلیل از برگزیدگان بیستوششمین دوره «معلم پژوهنده» و دانشآموزان پژوهشگر منطقه ۵ آموزش و پرورش تهران، همزمان با هفته پژوهش برگزار شد و بر نقش پژوهش بهعنوان محور توسعه نظام تعلیم و تربیت تأکید شد.
علیرضا نظری، رئیس اداره پژوهش آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه پژوهش نباید به یک هفته یا مناسبت خاص محدود شود، گفت: پژوهش عامل توسعه، بقا و پیشبرندگی کشور است و باید بهصورت مستمر در مدارس جریان داشته باشد.
وی با تأکید بر ضرورت تقویت انگیزه پژوهشی در میان معلمان و دانشآموزان، از تدوین «نظام مسائل آموزشی و پرورشی شهر تهران» با پشتوانه پژوهشهای هدفمند خبر داد و افزود: تمامی برنامهها و طرحهای آتی آموزش و پرورش شهر تهران بر اساس پژوهشهای دقیق، کاربردی و مسئلهمحور طراحی خواهد شد.
حسین سنجری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران نیز با گرامیداشت هفته پژوهش، پژوهش را عامل عقلانیت و خردورزی دانست و اظهار کرد: علم و دانش زمانی ارزشمند است که با فهم صحیح همراه شود و به حکمت منتهی گردد.
وی دانایی، علم و خردورزی را نیاز اساسی جامعه بشری و عامل پیشرفت کشور عنوان کرد و پژوهش را محور توسعه دانست و از آن بهعنوان «هوای تنفس کشور» یاد کرد. سنجری با اشاره به مبانی برنامه درس ملی، بر نقش علم، عمل، ایمان، اخلاق و عقل بهعنوان ارکان تعالی در نظام آموزشی تأکید کرد.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵، معلمان را یاریگران اصلی فرایند یادگیری معرفی کرد و کلاس درس را کارگاه جستجوگری و پژوهش دانست. وی نقش دانشآموزان را جستوجو، کشف و نتیجهگیری برشمرد و پژوهش را مرکز ثقل این فرایند عنوان کرد که زمینهساز پرورش دانشآموزان خلاق، پرسشگر و کارآفرین است.
در پایان این مراسم با اهدای تقدیرنامه و هدایا از معلمان و دانشآموزان پژوهشگر منطقه ۵ که آثار و طرحهای پژوهشی برگزیده ارائه کرده بودند، تجلیل شد.
ارسال دیدگاه