معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران:

هوش مصنوعی، آموزش را شخصی‌سازی و شکاف آموزشی را کاهش می‌دهد

مدارس به سمت تراز سند تحول بنیادین حرکت می‌کنند

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید بر ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی و توانمندسازی معلمان گفت: اجرای طرح مدرسه تراز سند تحول بنیادین و برنامه سفر یادگیری، محور اصلی برنامه‌های آموزش‌وپرورش پایتخت است و هدف، تجهیز معلمان به دانش روز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای مهارت‌های آینده است.

کد مطلب: ۱۶۳۹۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
هوش مصنوعی، آموزش را شخصی‌سازی و شکاف آموزشی را کاهش می‌دهد

 سیدرضا میرزاده، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با پانا با تشریح برنامه‌های تازه حوزه فرهنگیان اظهار کرد: «در حوزه فرهنگیان، ارتقای کیفیت مدیریت آموزشی و توانمندسازی معلمان اولویت دارد و طرح مدرسه تراز سند تحول بنیادین همراه با برنامه سفر یادگیری در دستور کار قرار گرفته است.»

وی با بیان اینکه این سیاست‌ها به هدف تقویت مهارت‌های آینده‌محور دانش‌آموزان طراحی شده‌اند، درباره ضرورت طرح مدرسه تراز افزود: «این مدل، تلاش می‌کند مدرسه را به محیطی کارآمدتر و یادگیرنده‌تر تبدیل کند و فاصله میان وضع موجود و اهداف سند تحول بنیادین کاهش یابد.»

 میرزاده با بیان اینکه شاخص‌های مدرسه تراز مبنای ارزیابی عملکرد مدارس خواهند بود، خاطرنشان کرد: «یک هزار مدیر مدرسه در تابستان امسال،  دوره‌های تخصصی را گذراندند و برنامه‌های عملیاتی طوری طراحی شد که مدارس بتوانند بر اساس شاخص‌های مدرسه تراز فعالیت کنند.»

معاون آموزش و متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: «این دوره‌ها پایه و زیربنای اجرای کامل سیاست‌های جدید در سال تحصیلی هستند.»

میرزاده با اشاره به نقش فناوری‌های نوین در آموزش اظهار کرد: «هوش مصنوعی امکان ارتقای فرآیند یاددهی و یادگیری، سنجش و ارزشیابی را فراهم می‌کند و آموزش را برای هر دانش‌آموز متناسب با نیاز و توانایی او شخصی‌سازی می‌کند.»

وی با بیان اینکه این اقدام می‌تواند شکاف آموزشی میان مناطق مختلف را کاهش دهد،  افزود: «فناوری‌های هوشمند، مسیر پیشرفت تحصیلی هر دانش‌آموز را پایش می‌کنند و بازخوردهای دقیق ارائه می‌دهند.»

میرزاده با بیان اینکه این رویکرد فرصت‌های برابر یادگیری را در سطح شهر محقق می‌کند، خاطرنشان کرد: «هدف نهایی، تقویت عدالت آموزشی و کیفیت یادگیری است.»

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: «گروه‌های آموزشی، مسئول نظارت بر کیفیت اجرای برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و طرح‌های توانمندسازی هستند و هماهنگی میان مدارس، مناطق و اداره کل برای تحقق اهداف ضروری است.»

میرزاده خاطرنشان کرد: «فرهنگ‌سازی و آموزش استفاده هدفمند از هوش مصنوعی برای معلمان و دانش‌آموزان ضروری است و دوره‌های آموزشی تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد داشت.»

وی ابراز کرد: «امیدواریم این اقدامات زمینه‌ساز تحول واقعی در محیط‌های آموزشی تهران شود.»

خبرنگار : یاسین فیضی عکاس : زهره دارابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار