سرپرست آموزش‌وپرورش منطقه ۱۰:

مدرسه بدون تعامل اجتماعی نمی‌تواند کانون تربیتی محله باشد

تهران (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران، در نشست مشترک مدیران مدارس با شهردار منطقه گفت: تحقق سند تحول بنیادین و تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله نیازمند تعامل گسترده آموزش و پرورش با خانواده‌ها، شهرداری و سایر ارکان جامعه است.

کد مطلب: ۱۶۰۸۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
 مدرسه بدون تعامل اجتماعی نمی‌تواند کانون تربیتی محله باشد

نشست مشترک مدیران مدارس منطقه ۱۰ آموزش و پرورش تهران با شهردار و معاونان شهرداری این منطقه برگزار شد. در این نشست، حمید شاه‌منصوری، سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۰، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی، بر اهمیت هم‌افزایی و همکاری ارکان مختلف جامعه با آموزش و پرورش تأکید کرد.

وی با اشاره به لزوم همکاری میان مدارس و شهرداری گفت: مدرسه زمانی می‌تواند کانون تربیتی محله باشد که تعاملات آن در سطح شهر و محله افزایش یابد و همه نهادها در مسیر تربیت نسل آینده نقش‌آفرینی کنند.

شاه‌منصوری تربیت را مسئولیتی فراتر از آموزش و پرورش دانست و افزود: کار تربیت یک وظیفه سنگین است و تحقق آن تنها با همت آموزش و پرورش ممکن نیست، بلکه همه ارکان جامعه باید در این مسیر مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز منابع انسانی و تولید علم سرمایه واقعی کشورها محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: آینده کشور در گرو شکوفاسازی استعدادهای دانش‌آموزان است و آموزش و پرورش این سرمایه‌های انسانی را در اختیار دارد. هر هزینه‌ای در این بخش انجام شود، سرمایه‌گذاری برای آینده کشور خواهد بود.

سرپرست آموزش و پرورش منطقه ۱۰ همچنین خانواده را نخستین و مهم‌ترین رکن تربیت عنوان کرد و گفت: بستر اصلی تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و آموزش و پرورش باید با تقویت تعامل میان خانواده‌ها و سایر نهادهای اجتماعی، مسیر پرورش نسل آینده را هموار کند.

این نشست با هدف تقویت همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و شهرداری منطقه ۱۰ و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهری برای ارتقای کیفیت فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مدارس برگزار شد.

خبرنگار : ستایش محمودی مقدم عکاس : محدثه آریافر/علیرضا امامی/عرشیا خطیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار