مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک کرج:

فیلم و رسانه‌های دیجیتال به ابزارهای اصلی تدریس تبدیل شده‌اند

کرج (پانا) - مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۱ کرج گفت: آموزش مجازی امروز بخش جدایی‌ناپذیر نظام آموزشی است و فیلم و رسانه‌های دیجیتال به ابزارهای اصلی تدریس تبدیل شده‌اند.

کد مطلب: ۱۶۴۵۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
فیلم و رسانه‌های دیجیتال به ابزارهای اصلی تدریس تبدیل شده‌اند

جمال مراقی  با تأکید بر نقش پررنگ فناوری‌های نوین در یاددهی ، یادگیری در گفت‌وگو با پانا بیان کرد: «آموزش مجازی در سال‌های اخیر نه‌تنها مانع تعطیلی آموزش در شرایط بحرانی شده، بلکه امروز به عنوان مکمل آموزش حضوری، کیفیت یادگیری را به‌طور چشمگیری افزایش داده است.» 

 مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک کرج به تجربه نظام آموزشی کشور در سال‌های اخیر اشاره و اظهار کرد: «امروزه آموزش مجازی بخشی انکارناپذیر و لاینفک از عرصه آموزش است.در شرایط بحرانی و بزنگاه‌ها، مانند شیوع بیماری‌ها، شرایط جنگی، ناترازی انرژی، ریزگردها و وضعیت‌های نامساعد جوی، آموزش مجازی به کمک ما آمده و اجازه نداده است آموزش حتی یک روز تعطیل شود.» 

وی افزود: «اگرچه آموزش مجازی هیچ‌گاه نمی‌تواند تمام رسالت و کارکردهای آموزش حضوری را بر عهده بگیرد و جایگزین کامل آن شود، اما در شرایط اضطرار بسیار اثرگذار است.در حالت عادی نیز، فارغ از شرایط خاص، در کنار آموزش حضوری به عنوان آموزش مکمل، بسیار مفید و کارآمد است.» 

مراقی با اشاره به تغییر ذائقه نسل جدید و علاقه فراگیر دانش‌آموزان به فضای دیجیتال بیان کرد: «نسل امروز به فضای مجازی و ابزارهای دیجیتال علاقه وافری دارند. همین موضوع باعث شده است که با مدیریت درست معلمان و متناسب با اهداف آموزشی هر پایه، شاهد تولید حجم گسترده‌ای از محتواهای دیجیتال باشیم.طرح‌هایی مانند کاربست فناوری، سواد دیجیتال، هوش مصنوعی و ایران دیجیتال آورده‌های ارزشمندی برای دانش‌آموزان و معلمان داشته‌اند.» 

وی با بیان اینکه تأثیر دوسویه باعث بروز خلاقیت در بین یاددهنده و یادگیرنده شده است ا دامه داد: «امروز می‌توان با اطمینان گفت که تقریباً در هر مدرسه یک کلاس هوشمند فعال وجود دارد.دانش‌آموزان پایه ششم در درس کار و فناوری با رایانه، ورد، پاورپوینت و طراحی دیجیتال آشنا می‌شوند و در پایه‌های بالاتر نیز برنامه‌نویسی، اسکرچ، ساخت انیمیشن، فیلم، موشن‌گرافی، کلیپ و پادکست را تجربه می‌کنند که آثار فاخر و ارزشمند آنان در نمایشگاه‌های درون‌مدرسه‌ای ارائه می‌شود.» 

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه۱ کرج با اشاره به نقش رسانه‌های دیجیتال در جذاب‌سازی یادگیری اظهار کرد: «معلمان امروز از طریق دیجی‌فرم‌ها، لینک‌های آموزشی و بازی‌های دیجیتال، یادگیری را برای دانش‌آموزان جذاب‌تر کرده‌اند.در ماه‌های اخیر، هوش مصنوعی نیز به کمک معلمان و دانش‌آموزان آمده و امکان طراحی و ساخت انواع پوسترها، بیلبوردهای تبلیغاتی و محتواهای مناسبتی را فراهم کرده است.این موضوع باعث پیوند و تلفیق فضای مجازی با سایر دروس و علوم شده است.» 

مراقی همچنین از راه‌اندازی کانال آموزشی معاونت آموزش ابتدایی به عنوان اقدامی مؤثر در ارتقای کیفیت تدریس یاد کرد و گفت: «تمام آموزگاران هر پایه، نمونه‌کارهای ارزشمند خود و دانش‌آموزان را برای سرگروه‌ها ارسال می‌کنند.پس از بررسی و بازبینی،این آثار در کانال منتشر می‌شود تا همه همکاران بتوانند از آن استفاده کنند.این اقدام نقش مهمی در به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق و ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس داشته است.» 

وی در پایان با تأکید بر ضرورت مراقبت از فضای مجازی خاطرنشان کرد: «فضای مجازی همان‌قدر که فرصت‌آفرین است،نیازمند مراقبت و مدیریت دقیق نیز است.اگر استفاده از آن کنترل‌شده نباشد،می‌تواند پیامدهای زیانباری برای کودکان و دانش‌آموزان داشته باشد.اعتیاد به فضای مجازی تهدیدی جدی است و باید با آموزش و نظارت صحیح، از آسیب‌های احتمالی پیشگیری کرد.»

خبرنگار : دانش‌آموز:فاطمه هاشم زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار