کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج:

روابط عمومی بازوی قدرتمند و متفکر هر سازمانی است

کرج (پانا) - کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج گفت: روابط عمومی، بازوی قدرتمند و متفکر هر سازمانی است. پس مدیران باید باور داشته باشند که روابط عمومی ،نقش بی‌بدیلی در فتح دل‌ها و ذهن‌ها دارد و می‌تواند با ایجاد تعامل سازنده با جامعه در مسیر تحقق اهداف سازمانی گام بردارد.

کد مطلب: ۱۵۷۰۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
روابط عمومی بازوی قدرتمند و متفکر هر سازمانی است

امیرمحمد سلطانپور به مناسبت روز روابط عمومی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «هر سازمان و نهادی هر چند کوچک برای تقویت تعاملش با مردم نیاز به مدیریتی قوی دارد ، مدیری که دارای درایت و قوت باشد می‌تواند روابط عمومی را به پلی برای ارتباط خود با بدنه سازمان و مردم تبدیل کرده و یا با سوء مدیریت خود، آن را به کاربر کانال‌های فضای مجازی و عکاس تنزل دهد که خوشبختانه با انتصاب فرزاد شعبانی در آموزش و پرورش استان البرز حسن دیدگاه ایشان را نسبت به روابط عمومی شاهد هستیم‌ و امید داریم این حسن دیدگاه در تمامی مدیران نواحی تقویت گردد.»

وی درمورد بهترین اخبار انتشار داده خود در حیطه روابط عمومی افزود:«بهترین خبرهایی را که توانستم پوشش دهم‌افزایش‌چشمگیر میانگین نمرات دانش‌آموزان سطح ناحیه در امتحانات نهایی سال‌گذشته،موفقیت‌های فراوان در رشته‌های ورزشی و علمی جهانی دانش‌آموزی وافتتاح  کلنگ‌زنی چندین مدرسه و بازگشایی مدارس میثم تمار  بوده است که در واژه این اخبار شوق و شور و امید پیدا می شد.»

سلطانپور اضافه کرد:«یکی از بهترین مراسم و خاطره که در ذهن دارم افتتاح مدرسه‌ای در محمدشهر بود که قرار بود با افتتاح آن مدرسه دانش‌آموزان مدرسه جنبی به مدرسه نوساز آمده واز فضای بیشتر آموزشی بهره‌مند شوند ، تمامی دانش‌آموزان با اجرای سرود ، نمایش و نقالی شور و شعف خاصی را به نمایش گذاشتند ، در پایان نیز برگه‌های‌دست نویس خود را که حاوی تشکر از خیر مدرسه سازبود را تقدیم خیر کرده و با شوق و ذوقی تماشایی به‌ بریدن روبان نگریستند ، آن اتفاق در من تاثیر خاصی‌گذاشت تا شادی‌های آن دانش‌آموزان را با لنز دوربین‌خود ثبت نموده و با دیگران به اشتراک بگذارم.»

 کارشناس روابط عمومی ناحیه ۳ کرج با تأکید بر لزوم بهره‌گیری صحیح از فناوری‌های نوین در نظام آموزشی،بیان کرد:«تلفن همراهی که امروزه در دستان دانش‌آموزان قرار دارد، نباید فقط به عنوان ابزاری برای تفریح و سرگرمی تلقی شود.این وسیله ارتباطی می‌تواند با تولید محتوای ارزشمند و انتشار آن در فضای‌مجازی،حس‌میهن‌دوستی را در بین جوانان تقویت کرده و بذر امید و انگیزه را در دل‌های آنان بکارد.»

وی با هشدار نسبت به گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه،توضیح داد:«برخی از رسانه‌های بیگانه با دستکاری و تحریف سخنان افراد، سعی در ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه دارند. بنابراین، لازم است که دانش‌آموزان پیش از انتشار هرگونه خبری در فضای مجازی، از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کرده و از بازنشر اطلاعات نادرست و گمراه‌کننده خودداری کنندهر مطلبی را به‌سادگی قبول نکنیم زیرا که به مدد رسانه و شگردهای تبلیغاتی می‌توان فرشته را اهریمن واهریمن را فرشته نشان داد.»

سلطانپور در ادامه عنوان کرد:«اولین قدم در بالا بردن سواد رسانه‌ای آن است که وقتی خبری را از رسانه‌ای می‌خوانیم به صحت و سقم آن توجه نماییم و از چند منبع آن راپیگیری کنیم زیرا بریدن و کوتاه کردن صحبت‌ها ازجمله کوچکترین کارهای رسانه‌های بیگانه است‌ پس سعی کنیم قبل و بعد هر سخنرانی و یا خبری را پیگیری کنیم تا دچار اشتباه نشویم.»

کارشناس روابط عمومی ناحیه ۳ کرج در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:« ازهمکاران آموزش و پرورش درخواست می کنم که روابط عمومی صرفاً به چشم یک واحد تدارکاتی یا عکاسی دیده نشود؛ بلکه باید به عنوان بازوی توانمند و مغز متفکر هر سازمان، از جایگاهی استراتژیک برخوردار باشد. مدیران باید باور داشته باشند که روابط عمومی نقش بی‌بدیلی در فتح دل‌ها و ذهن‌ها دارد و می‌تواند با ایجاد تعامل سازنده با جامعه، در مسیر تحقق اهداف سازمانی گام بردارد.»

خبرنگار : دانش آموز آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار