محمد رضا نظریان مدیر کل آموزش وپرورش استان اصفهان
معلمان با استفاده از فناوریهای نوین، روشهای تدریس شان را با نوع یادگیری دانش آموزان مطابقت دهند
اصفهان (پانا)_ مدیر کل آموزش وپرورش استان اصفهان گفت: آنچه که ما در راستای کیفیت بخشی به آموزش باید انجام بدهیم این است که روشهای تدریس معلمان خودمان را تغییر و اصلاح کنیم و معلمان با استفاده از فناوری های نوین روش های تدریس شان را با نوع یادگیری دانش آموزان مطابقت دهند.
محمد رضا نظریان مدیر کل آموزش وپرورش استان اصفهان در گفتگو با پانا در رابطه با بهبود کیفیت آموزشی در استان اصفهان گفت: «امروزه دانشآموزانی که ما با آنها سر کار داریم دانشآموزانی هستند که از آنها با نام دانشآموزان نسل زد و نسل آلفا یاد میشود اینها ویژگیهای خاص خودشان را دارند و دانشآموزان عصر دیجیتال هستند اینها با گوشیهای اندروید، لپ تاپ و تبلت سازگاری پیدا کردند و سبک یادگیری آنها هم با سایر دانشآموزان نسل گذشته متفاوت است.»
نظریان افزود: «آنچه که ما در راستای کیفیت بخشی به آموزش باید انجام بدهیم این است که روشهای تدریس معلمان خودمان را تغییر و اصلاح کنیم. نگرشها را تغییر بدهیم و متناسب با ویژگیهای شناختی دانشآموزان و سایر آن ویژگیها، ویژگیهای یادگیریشان متناسب با آنها بتوانیم آموزش دهیم.»
وی خاطر نشان کرد: «امروزه مهمترین مسأله برای آموزش معلمان این است که روشهای تدریسشان را با نوع یادگیری دانشآموزان مطابقت دهند.»
وی افزود: «اکنون دوران، دوران هوش مصنوعی هست استفاده از هوش مصنوعی در یادگیری، استفاده از فناوریهای نوین به ویژه ابزارهای هوش مصنوعی میتواند به معلمان در آموزش دانشآموزان و در یادگیری آنها مؤثر باشد به ویژه اینکه خود معلمین ما هم باید از هوش مصنوعی در راستای ارتقای خودشان استفاده کنند.»
وی در پایان بیان کرد: معلمی موفق هست که علاوه بر اینکه با دانشآموز ارتباط خوب و مناسبی داشته هم خود را ارتقا بدهد و هم دانشآموزان را، یعنی هم زمان که دانشآموز را ارتقا میبخشد در فرایند آموزش و یادگیری خودشان هم به روز باشند و از فناوریهای نوین استفاده کنند و در راستای خود ارتقایی خودشان نیز سعی و تلاش بکنند
ارسال دیدگاه