مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس:

استان فارس در جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما 6 تندیس را از آن خود کرد

ساخت سریال امین ولایت بزودی در استان فارس کلید می‌خورد

شیراز(پانا) - مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس، از انتخاب مرکز فارس به عنوان مرکز برتر با دریافت ۶ تندیس در بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۰۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
استان فارس در جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما 6 تندیس را از آن خود کرد

سید تقی سهرابی در جمع خبرنگاران با بیان این که اوج کارهای صدا و سیما در مناسباتی مانند محرم و صفر است، اظهار داشت: برای نخستین بار مرکز فارس نیرو های خود را در حوزه های رادیو، تلویزیون و خبر به کشور عراق اعزام کرد.

وی ادامه داد: در کنار این تیم نیز، یک تیم در حوزه فنی برای سیگنال رسانی به صورت مستقل اعزام شد، و کمتر مرکزی می تواند این قدرت و توان را در اختیار داشته باشد و به صورت مستقل فعالیت نماید.

وی افزود: همچنین راه پیمایی مردم سومین حرم اهل بیت(ع) شکوه شهر شیراز و استان فارس را به نمایش گذاشته اند، که امیدواریم بتوانیم این را به عنوان یک برند برای شیراز برگزینیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در خصوص برنامه های ماه رمضان عنوان کرد: در حوزه های رادیو، تلویزیون، خبر و فضای مجازی، برنامه هایی تدارک دیده شد که میتوان از آن ها به برنامه افطار اشاره کرد که با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و ستاد دیه به اجرا درآمد و سبب کمک به آزادی زندانیان و محرومین جامعه شد.

سهرابی تصریح کرد: این شیوه برنامه سازی در ابتدا در فارس رقم خورد و موجب شد تا برخی از شبکه های ملی و استانی، این شیوه عملکرد فارس را در راستای تحقق اعداف خود به دست بگیرند.

وی درخصوص ویژه برنامه های عید نوروز که از ۲۵ اسفند ماه الی ۱۶ فروردین ماه هر سال برگزار می شود، تصریح کرد: به مدت دو سال پی در پی این مرکز توانست با ارائه ویژه برنامه ها، توانست مقام برتر رادیو و سیمای فارس را کسب کند و در ویژه برنامه تحویل سال نیز مقام اول را از آن خود کرد.

وی با بیان این که بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها از سوم تا پنجم شهریور ماه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد، خاطر نشان کرد: این جشنواره به صورت یک فستیوال سالانه برای نمایش و ارائه توانمندی های مراکز صدا و سیما، برگزار می شود، و تمام مراکز در طول سال تلاش می کنند تا در روز جشنواره از دستاورد های خود دفاع کنند.

به گفته مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس هرساله قریب به 800 نفر در این جشنواره از سراسر کشور شرکت می نمایند، که این جشنواره از ارزش بالایی نسبت به دیگر جشنواره ها برای صدا و سیمای مراکز برخوردار است.

سهرابی با بیان این که مرکز فارس در دوره های قبل نیز موفق به دریافت تندیس های مختلف شده است، گفت: با برنامه های خوبی که این مرکز هر ساله ارائه می دهد در حوزه های مختلف، تندیس های متفاوتی را تا کنون کسب کرده است.

وی بیان داشت: اما امسال، صدا و سیمای مرکز فارس به عنوان یک پدیده در این جشنواره حاضر شد و تنوانست 6 تندیس را از تمام حوزه ها از آن خود کند، که این حوزه شامل صدا، سیما، خبر، فضای مجازی، موسیقی و پژوهش می باشد.

وی اضافه کرد: همچنین مرکز فارس نیز موفق به کسب 30 جایزه و 17 تقدیر در بیست و یکمین جشنواره تولیدات مراکز استان های صدا و سیما شد.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه این افتخارات حاصل همکاری همه همکاران این مرکز بوده است، تاکید کرد: همه ما باید سعی کنیم تا به عنوان جزیی از رسانه، یک رسانه بروز و مردمی داشته باشیم و بتوانیم سیاست های استان را با کرهای رسانه ای سرعت بخشیم.

سهرابی در ادامه خبر داد: سریال امین ولایت، با محوریت حضرت شاهچراغ (ع)، با هماهنگی های به عمل آمده با شهرداری و شورای شهر شیراز و تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی، ساخت این سریال به زودی کلید خواهد خورد، همچنین ساخت یک شهرک سینمایی در استان را نیز در برنامه های خود قرار داده ایم.

وی در خصوص عبور دیجیتال سازی شبکه های تلویزیونی در سطح استان از مرز 95 درصد اظهار داشت: با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی استان که بسیار پیچیده است، 9 ایستگاه در سطح استان قرار دارد، تا کار دیجیتال سازی را انجام دهند و چنین چیزی را در هیچ کجای کشور نمی توان دید.

به گفته وی، تا کنون به غیر از کلان شهر شیراز ، تمامی مراکز شهرستان ها، بخش ها و بخش قابل توجهی از روستا ها به شبکه های دیجیتال دسترسی دارند.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید با در نظر گرفتن، میل مردم در حوزه های مختلف به مردم نزدیک تر شویم و برنامه های خود را مردمی تر کنیم، تا آن ها اقبال بیشتری برای مشاهده برنامه های مرکز فارس داشته باشند.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار