گفت و گوی پانا با خیر مدرسه ساز خرمشهری؛

وقتی ویرانه‌های خرمشهر را دیدم، مدرسه‌ساز شدم

تهران (پانا) - در دوران پس از جنگ تحمیلی و در ویرانه‌های شهر خرمشهر، نخستین مدرسه را بنا کرد و تمام کارهای ساخت مدرسه را خودش بر عهده گرفت؛ از اهدای زمین و فراهم‌کردن مصالح تا کمک به بالاآوردن دیوارها و بازگشایی کلاس‌های درس. مدرسه را به نام پدر مرحومش، غلام‌حسین آرهاشم، نام‌گذاری کرد. محمدرضا آرهاشم با افتخار اعلام می‌کند آن مدرسه بعد از این همه سال، هنوز در نزدیکی یکی از میدان‌های اصلی شهر، پذیرای دانش‌آموزان خرمشهری است که در سال‌های جنگ تحمیلی تمام مدرسه‌هایشان ویران شد و جایی برای درس‌خواندن نداشتند.

کد مطلب: ۱۱۲۴۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
وقتی ویرانه‌های خرمشهر را دیدم، مدرسه‌ساز شدم

محمدرضا آرهاشم از اهالی جنوب کشور است و پنج فرزند دارد. مدرسه‌سازی را معامله با خدا می‌داند و معتقد است هرکس در این راه قدم بگذارد، اجرش را از خداوند می‌گیرد. این خیر علاوه بر خرمشهر در منطقه 3 و 5 تهران نیز مدرسه ساخته است.

ویرانه‌های خرمشهر، انگیزه ساخت مدرسه

آرهاشم می گوید: «خرمشهر بعد از جنگ به‌شدت ویران شده بود و نیازی مبرم به مدرسه داشت؛ به محلی برای حضور و ادامه تحصیل دانش‌آموزان که به خاطر جنگ، از رفتن به مدرسه بازمانده بودند. در آن زمان، نه خرمشهر شرایط مساعدی داشت و نه آموزش‌وپرورش پولی برای ساخت مدرسه. بنابراین، شخصاً در این مسیر وارد شدم و با تأمین زمین و مصالح و دیگر ملزومات، ساخت مدرسه در خرمشهر را آغاز کردم. همین امر انگیزه‌ای شد برای ورودم به مدرسه‌سازی و خوشبختانه همچنان در این راه به مردمم خدمت می‌کنم.»

جامعه بدون علم آینده روشنی ندارد

وی با اشاره به اهمیت مدرسه سازی عنوان می‌کند:« به اعتقاد من، مدرسه‌سازی بسیار مهم است و اگر علم‌آموزی نباشد، جامعه آینده روشنی نخواهد داشت. اصل علم و سوادآموزی هم در مدرسه انجام می‌شود. بنابراین به افراد توانمند توصیه می‌کنم به مدرسه‌سازی وارد شوند؛ چرا که باید پول را در جای خوب هزینه کرد و هیچ‌جا بهتر از مدرسه‌سازی نیست.»

انتظار از آموزش‌وپرورش: استفاده بهینه از مدارس خیرساز

آرهاشم تاکید می‌کند: من به‌شخصه انتظاری از آموزش‌وپرورش ندارم و همین که زمینه معرفی خیرین و بیان اقدامات آنان وجود دارد، کافی است؛ باقی موارد معامله با خداست. البته دیدن دانش‌آموزان در مدرسه بزرگ‌ترین خوشحالی را برای هر خیر به‌همراه دارد و خوشبختانه من این حس را درک کرده‌ام. امیدوارم آموزش‌وپرورش در استفاده از مدارس خیرساز، بهترین مدیران را به کار گیرد.

گزارش از: سپیده شاه محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار