آزاد سازی 10 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان خرامه از دست متخلفان

شیراز(پانا)- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه از آزاد سازی 10 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان خرامه از دست متخلفان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۹۸۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
آزاد سازی 10 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان خرامه از دست متخلفان

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه با اعلام این خبر گفت: در راستای آزاد سازی 10 هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان خرامه از دست متخلفان هماهنگی لازم با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی انجام و عملیات رفع تصرف با استفاده از یک دستگاه لودر انجام شد.
محمد هدایت فر با اشاره به تخریب اراضی ملی این منطقه توسط سودجویان گفت: متخلفان با کاشت نهال انجیر اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی این منطقه کرده بودند که با تلاش نیروهای منابع طبیعی شناسایی و دستگیر شدند.
هدایت فرد با اشاره به ارجاع متخلفان به مراجع قضایی و قلع و قمع نهال‌های غیر مجاز کاشته شده در این اراضی گفت: حفاظت از اراضی ملی مهمترین وظیفه منابع طبیعی است و در این راستا کوچکترین تخلفی از تیررس نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی مخفی نمی ماند.
او اضافه کرد: شناسایی دقیق و سنددار کردن تمامی اراضی دولتی و تعیین دقیق مرزها موجب پیشگیری از پدیده زمین خواری و تعدی به این عرصه ها خواهد شد.
هدایت فرد جلب مشارکت‌های مردمی ، استفاده از دانش و ظرفیت نیروهای بومی محلی را در حفاظت از منابع طبیعی ضروری برشمرد و گفت: بهترین حفاظت کننده عرصه‌های منابع طبیعی مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.

او اضافه کرد: گشت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی و حفاظت از اراضی ملی هستند و در این راستا سامانه تلفنی 1504 به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات و تصرفات غیر مجاز در این عرصه ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار