برپایی آیین نکوداشت سالمندان در ناحیه ۲ اهواز

اهواز (پانا) - آیین تجلیل و تکریم از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در دبستان دخترانه رهنما ناحیه ۲ اهواز برپا شد.

کد مطلب: ۹۷۱۹۸۷
لینک کوتاه کپی شد
برپایی آیین نکوداشت سالمندان در ناحیه ۲ اهواز

تکریم سالمندان در آموزه های دینی و ملی ما مورد تاکید قرار گرفته است و برقراری ارتباط با آن ها موجب تقویت شادابی و بهداشت روانی خانواده و جامعه می شود.

به همین منظور، دبستان دخترانه رهنما اقدام به برگزاری جشنی با حضور پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های دانش آموزان کرده است.

جبار رضایی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز در آغاز این مراسم گفت: حضور ارزشمند پدر بزرگ ها و مادر بزرگ های دانش آموزان در محیط شاد مدرسه در کنار نوه های خود فرصت مناسبی برای پیوند نسل ها و تقویت رابطه عاطفی خانواده هاست.

رضایی در ادامه افزود: مشکلات جدی امروز خانواده ها برای تربیت فرزندان بی توجهی به رابطه های قومی و فامیلی و تفریح و شادی کودکان برای آموزش مهارت های زندگی و رشد احساس مسئولیت اجتماعی در آنان می باشد و لازم است خانواده ها از هر فرصتی برای نزدیکی بزرگان خانواده به کودکان برای انتقال تجارب ارزشمندشان در قالب قصه گویی و نقل متل ها و داستان های پند آموز استفاده کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز پدر بزرگها و مادربزرگها را گنجینه هایی از تجارب زیبای زندگی و معدن هایی از مهر و محبت و عاطفه دانست که باید در کانون گرم خانواده ها مورد احترام باشند.

او همچنین از برپایی برنامه هایی از این دست به عنوان زمینه ساز ایجاد و تقویت فرهنگ تکریم بزرگ ترها در خانواده ها توسط کودکان و اشتیاق برای کسب تجربیات آنان یاد کرد.

در ادامه مراسم نمایندگانی از مادربزرگ ها و پدربزرگ های حاضر در برنامه با سخنرانی و خاطره گویی، لحظاتی شاد و به یادماندنی را برای دانش آموزان و نوه های خود رقم زدند.

در پایان با اهداء گل و لوح تقدیر از پدر بزرگها و مادر بزرگهای حاضر در برنامه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار