در آستانه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی انجام شد:

کاشت نهال توسط مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک شهرری

شهرری(پانا)- به مناسبت پانزدهم اسفند‌ماه، روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، مراسم جشن تولد زمین با حضور رئیس آموزش پرورش ناحیه یک شهرری و معاون پرورشی و تربیت‌بدنی در کانون فرهنگی تربیتی امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۸۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
کاشت نهال توسط مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک شهرری

در این مراسم محسن نوروزیان با تاکید بر اهمیت فرهنگ درختکاری گفت: از دیرباز ایرانیان باستان، جشن‌ها و مراسم‌هایی در جهت احترامی که برای طبیعت قائل بودند را برگزار می‌کردند و این سنت دیرینه تا به حال هر ساله در روز پانزدهم اسفند‌ماه توسط تمامی ایرانیان طبیعت‌دوست اجرا می‌شود.

او افزود: ما در آئین درختکاری، شکرگزار نعمات خداوند متعال که پرورگار به انسان ارزانی داده است، هستیم و با کاشت یک نهال هر ساله این سنت زیبا را احیاء می‌کنیم.

ما در آئین درختکاری، شکرگزار نعمات خداوند متعال و نعمت زیبای طبیعت را که پرورگار به ما ارزانی داده است،هستیم؛ پس با کاشت یک نهال به دست انسان را هر ساله این سنت زیبا را احیا می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری در ادامه با تبیین لزوم ارزش نگهداری ازمیراث طبیعت برای آیندگان بیان کرد: اگر تمامی ما در این امر بزرگ شرکت کنیم و حداقل یک اصله نهال بکاریم، می‌توانیم انبوهی از درختان را به این سرزمین و آیندگان هدیه دهیم؛ همانطور که در جهان، مردم کشور‌هایی که به لحاظ اجتماعی به درجه‌‌ای از رشد رسیده‌اند، در جهت احیاء فضای سبز و پاسداشت و نگه‌داشت فضای سبز همت و تلاش می‌کنند و برای بهتر زیستن و زندگی زیباتر تلاش می‌کنند و در واقع آنها برای آیندگان نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نوروزیان ادامه داد: امروز که در کانون فرهنگی و تربیتی امام‌خمینی(ره) حضور داریم، درختان و فضای زیبای کنونی را، پیشینیان برای ما فراهم کردند؛ شما نیز در این روز می‌توانید چنین کاری کنید و با کاشت یک یا چند نهال فضایی بهتر برای خود و آیندگان بسازید؛ حفظ و نگهداری از این فضاها را باید در شهر و محل زندگی‌مان در اولویت قرار دهیم و برای حفظ و نگهداری آن باهم بکوشیم.

او گفت: درخت یکی از مواهب و نعمت‌هایی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است، ما نسبت به نگهداری و افزایش آنها نیز وظایفی داریم، درخت به غیر از این‌که زیبایی‌های زندگی ما را تضمین می‌کند، در ایجاد هوای مطلوب، اکسیژن معتدل، تعادل در اکوسیستم و کاهش گرمای کره‌ زمین عنصر بسیار مهمی است؛ حال اگر ما قدر این درختان را ندانیم، به دلایل گوناگون اعم از سهل‌انگاری‌هایی مانند آتش‌سوزی و قطع بی‌رویه درختان، آسیب زیادی به کره‌ زمین وارد می‌شود که قطعا برای آیندگان نیز مشکلات بوجود می‌آید.

درخت علاوه بر این‌که زیبایی‌های زندگی ما را تضمین می‌کند، در ایجاد هوای مطلوب، اکسیژن معتدل، تعادل در اکوسیستم و کاهش گرمای کره‌ عنصر بسیار مهمی است؛ حال اگر ما قدر این درختان را ندانیم به دلایل گوناگون اعم از سهل انگاری‌های آتش سوزی و قطع بی‌رویه درختان، آسیب زیادی به کره‌ زمین وارد می‌شود و برای آیندگان نیز مشکلات بوجود می‌آید.

نوروزیان در خصوص اهمیت آموزش فرهنگ درختکاری به دانش‌آموزان اظهار کرد: در روز درختکاری چند هدف را دنبال می‌کنیم؛ اینکه به تعداد درختان کره‌ زمین اضافه کنیم پس زندگی و شرایط سالم‌تری برای خودمان رقم می‌زنیم؛ نهالی که به دست خودمان کاشته می‌شود قطعا برای نگه‌داشت آن تلاش می‌کنیم و از این زمان دیگر نمی‌گذاریم کسی به هیچ درخت یا نهالی در فضای سبز آسیب برساند و هدف دیگر اینکه به فرزندان خود آموزش می‌دهیم و آنها اهمیت حیاتی کاشت درخت را در چنین مراسمی به خوبی می‌آموزند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: هر کس در این دنیا یک درخت بکارد خداوند برای او در بهشت درختی خواهد کاشت.

او تصریح کرد: این روز را گرامی می‌داریم و از خداوند متعال می‌خواهیم که به یکایک ما این توفیق را عنایت کنند و همه باهم عهد می‌بندیم در راستای کاشت یک نهال فضای کره‌ زمین را و کشورمان و فضاهای عمومی را پاک و سرسبز نگه داریم.

خبرنگار دانش‌‌آموز: معصومه قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار