نماینده بابل: صداوسیما کمک کند خانواده‌ها از دغدغه کلاس‌های موسسات آموزشی رها شوند

آرامشی هوشمندانه از راه تدبیر با واژه‌ها و پیگیری‌های صحیح و منطقی در آموزش‌وپرورش پیش می‌رود

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد همه دستگاه‌ها به ویژه صداوسیما باید به آموزش و پرورش کمک و با این نهاد همکاری کنند.

کد مطلب: ۸۷۱۹۱۱
لینک کوتاه کپی شد
نماینده بابل: صداوسیما کمک کند خانواده‌ها از دغدغه کلاس‌های موسسات آموزشی رها شوند

حسین نیازآذری در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا گفت: «شهرستان بابل با بیش از 530 هزار نفر جمعیت دارای سه اداره کل آموزش و پرورش است، این شهرستان 16 درصد آموزش و پرورش استان مازندران را از نظر تعداد دانش‌آموزان، مربیان، معلمان، کلاس درس و ... داراست.»

نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «امروز بر همگان واجب است، بر دولت، مجلس و هر کسی که توانایی کمک کردن را دارد، به آموزش و پرورش به ویژه به معلمان و بازنشستگان کمک کنند. ما در آستانه بررسی و تصویب بودجه سال 98 هستیم و یکی از جاهایی که باید از سوی دولت و مجلس به آن توجه ویژه شود، وزارت آموزش و پرورش به ویژه معیشت معلمان و فرهنگیان است.»

او به برنامه‌ها و رویکردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه با آمدن وزیر فعلی آموزش و پرورش، آرامشی در بدنه این وزارت خانه و مجموعه ایجاد شد. این آرامش هوشمندانه از راه تدبیر و با واژه‌ها و پیگیری‌های صحیح و منطقی ادامه دارد. امیدواریم همگان به این تفکر کمک کنند.»

نیازآذری گفت: «با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مردم ما باید هزینه‌های خانواده‌ها را کم کنیم، انتظار داریم خدمات جانبی که برای مردم در مسیر کار و به ویژه در آموزش و پرورش تعیین می‌شود، منطقی باشد. موسسات جانبی که در کنار آموزش و پرورش می‌خواهند رشد کنند بعضی‌ جنبه اقتصادی و بعضی جنبه آموزشی دارند، اما نقطه مطمئن خود وزارت آموزش و پرورش است، نباید هزینه‌های اضافی را در سبد خانواده بگنجانیم، نباید کار و خوراک برای موسسات آموزشی ایجاد کنیم. سیاست‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز در همان کلاس درس و کلاس‌های فوق برنامه‌ مطالب را فرا بگیرد.»

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: «نباید شرایطی فراهم شود که با استفاده از تبلیغات فراوان موسسه‌ها، یک خانواده در سختی و تنگنا قرار بگیرد صرفا برای اینکه فرزندشان در آن کلاس‌ها حضور داشته باشد. این شرایط باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد و خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش هم چنین رویکردهایی را در پیش گرفته است و مورد حمایت مجلس است.»

نماینده بابل درباره امکان حذف کنکور هم افزود: «مصوبه مجلس است که باید در یک برنامه مشخصی کنکور به تدریج حذف شود، اگر چیزی غیر از این بخواهد بشود، باید دولت و مجلس هماهنگ کنند و آنچه را که صلاح کشور، ملت و دانش‌آموزان است، انجام دهند.»

نیازآذری بر کمک همه دستگاه‌ها به ویژه صداوسیما به آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «باید کمک کنند تا خانواده‌ها از این دغدغه‌ها، از دغدغه کلاس‌های آموزشی موسسه‌ها بیرون بیایند. ما به دنبال آرامش هستیم و باید التهاب‌ها را در جامعه از بین ببریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار