رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش‌وپرورش:

همه باید در خدمت ارتقای مدرسه و یادگیری دانش‌آموزان باشند

«یادگیری» مرکز ثقل سند تحول بنیادین و اصلی‌ترین خواستار رئیس‌جمهور است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش بر اهمیت «نهضت بازگشت به مدرسه» تاکید کرد و گفت: مدرسه بخشی از مسئله نیست، بلکه راه‌حل برون‌رفت از بن‌بست‌هاست و همه باید در خدمت ارتقای مدرسه و یادگیری دانش‌آموزان باشند.

کد مطلب: ۱۶۴۶۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
همه باید در خدمت ارتقای مدرسه و یادگیری دانش‌آموزان باشند

علی باقرزاده در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش مازندران بر نقش تعیین‌کننده معلمان در جامعه تاکید کرد و گفت: تاثیرگذاری معلمان بسیار بالاست و مدرسه، راه ماندگاری و پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به اهمیت نهضت بازگشت به مدرسه  افزود: مدرسه بخشی از مسئله نیست، بلکه راه‌حل برون‌رفت از بن‌بست‌هاست و همه باید در خدمت ارتقای مدرسه و یادگیری دانش‌آموزان باشند.

باقرزاده با بیان اینکه قدرت، وابسته به یادگیری است،  اظهار کرد: همه سازمان‌ها بقای خود را مدیون یادگیری هستند؛ بنابراین لازم است شاخص‌های دقیق و قابل‌اعتماد برای سنجش یادگیری تعریف شود.

وی یادگیری را مرکز ثقل سند تحول بنیادین و خواست اصلی رئیس‌جمهور دانست و تاکید کرد: باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان بهتر یاد بگیرند؛ هرچند این کار ساده نیست و نظام آموزشی نیز باید به‌روز و کارآمدتر شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش نقش معلمان را در راهبری یادگیری را بسیار مهم و تعیین‌کننده دانست و افزود: دانش‌آموزان نیز باید به‌دقت شناخته شوند تا نیازهای آنان و شیوه درست آموزش مشخص شود.

وی اظهار کرد: بهبود کیفیت یادگیری محصول اندیشه است و تحقق همه این اهداف در گرو مدیریت کارآمد منابع انسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار