رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

دولت چهاردهم آموزش‌وپرورش را در اولویت ملی قرار داده است

جمهوری اسلامی ایران نیروی انسانی را عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می‌داند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه تحول در نیروی انسانی در سراسر دنیا وجود دارد و نیروی انسانی را عامل و هدف توسعه می‌دانند، گفت: نظام جمهوری اسلامی از این نگاه فراتر رفته و نیروی انسانی را عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می‌داند. مجموع این نیروی انسانی در مجموعه بزرگی به نام آموزش و پرورش تربیت می‌شود.

کد مطلب: ۱۶۲۹۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دولت چهاردهم آموزش‌وپرورش را در اولویت ملی قرار داده است

نشست خبری پویش ملی‌ بساز مدرسه (به سازِ مدرسه بساز مدرسه) صبح امروز دوشنبه ۱۲ آبان‌ ماه،  با حضور حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا شاه‌حسینی  رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و ابوالفضل هندویان سخنگوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز  برگزار شد.

احمد محمودزاده در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز دانش‌آموز، گفت: اگر معتقدیم آموزش و پرورش امری اجتماعی و رسالت ملی است و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سرمایه کشور در این مجموعه باید برای پیشرفت، تعالی و آینده کشور تربیت شود و به نوعی زمینه‌ساز رشد و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، باید گفت که؛ تحول در نیروی انسانی در همه دنیا وجود دارد و نیروی انسانی را عامل و هدف توسعه می‌دانند؛ اما نظام جمهوری اسلامی از این نگاه فراتر رفته و نیروی انسانی را عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی می‌داند. مجموع این نیروی انسانی در مجموعه بزرگی به نام آموزش و پرورش تربیت می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: آموزش و پرورش دو بخش دارد؛ یک بخش مربوط به مباحث نرم است و بخش دیگر، سخت‌افزار آموزش و پرورش است؛ مانند فضا، تجهیزات، تعیین معلم و مربی، حتی حقوق معلمان، این‌ها سخت‌افزار آموزشی و پرورشی‌اند.

وی افزود: تا زمانی که این سخت‌افزارها خوب تعریف نشود و در اختیار آموزش و پرورش قرار نگیرد، انتظارات ما از این بخش، انتظارات مناسب و مطلوبی نخواهد بود. به همین علت  از رئیس‌جمهور دولت چهاردهم، در حوزه مدیریتی تشکر می‌کنم که اهمیت اولویت دادن به آموزش و پرورش را می‌دانند و در صدد قرار دادن آن، در اولویت هستند.

محمودزاده اظهار کرد: با کمک همه دستگاه‌ها، مشارکت مردم، دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی که مجموعه‌ها می‌توانند داشته باشند، می‌توان برای بخش سخت‌افزاری آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کرد تا نسل آینده برای آینده کشور تربیت شود. این توسعه‌ مدرسه‌سازی و تامین زیرساخت‌ها کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد:  نگاه بلند ریاست جمهور و برنامه‌ریزی‌های خوبی که مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور و استان‌ها انجام می‌دهد و  تلاش‌های حوزه نوسازی مدارس و رئیس این سازمان، قابل توجه است. اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در خدمت این کار هستند تا بتوانند آنچه رئیس جمهور در سال‌های نخست دولت مورد انتظار دارند، یعنی تقویت حوزه سخت‌افزاری آموزش و پرورش، با همت تمامی همکاران در سراسر کشور محقق شود.

محمودزاده افزود: خوشبختانه استانداران نیز پای کار آمده‌اند؛ در هر استانی که سفر می‌کنم می‌بینم نهضت مدرسه‌سازی رونق خوبی گرفته است. شوراهای آموزش و پرورش که پیش‌تر سالانه چند جلسه تشکیل می‌دادند، در برخی استان‌ها به ۱۰ تا ۱۱ جلسه رسیده‌اند که نشان‌دهنده اهتمام جدی دولت به این موضوع است.

وی گفت: از همت بلند مقام عالی وزارت آموزش و پرورش که انصافا در همه حوزه‌ها اقدامات ارزشمندی برای آموزش و پرورش کشور انجام داده‌اند، صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار