رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی:
دولت چهاردهم آموزشوپرورش را در اولویت ملی قرار داده است
جمهوری اسلامی ایران نیروی انسانی را عامل خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی میداند
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با بیان اینکه تحول در نیروی انسانی در سراسر دنیا وجود دارد و نیروی انسانی را عامل و هدف توسعه میدانند، گفت: نظام جمهوری اسلامی از این نگاه فراتر رفته و نیروی انسانی را عامل خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی میداند. مجموع این نیروی انسانی در مجموعه بزرگی به نام آموزش و پرورش تربیت میشود.
نشست خبری پویش ملی بساز مدرسه (به سازِ مدرسه بساز مدرسه) صبح امروز دوشنبه ۱۲ آبان ماه، با حضور حمیدرضا خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا شاهحسینی رئیس مجمع خیرین مدرسهساز، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی و ابوالفضل هندویان سخنگوی مجمع خیرین مدرسهساز برگزار شد.
احمد محمودزاده در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز دانشآموز، گفت: اگر معتقدیم آموزش و پرورش امری اجتماعی و رسالت ملی است و بزرگترین و مهمترین سرمایه کشور در این مجموعه باید برای پیشرفت، تعالی و آینده کشور تربیت شود و به نوعی زمینهساز رشد و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، باید گفت که؛ تحول در نیروی انسانی در همه دنیا وجود دارد و نیروی انسانی را عامل و هدف توسعه میدانند؛ اما نظام جمهوری اسلامی از این نگاه فراتر رفته و نیروی انسانی را عامل خودسازی، جامعهسازی و تمدنسازی میداند. مجموع این نیروی انسانی در مجموعه بزرگی به نام آموزش و پرورش تربیت میشود.
محمودزاده ادامه داد: آموزش و پرورش دو بخش دارد؛ یک بخش مربوط به مباحث نرم است و بخش دیگر، سختافزار آموزش و پرورش است؛ مانند فضا، تجهیزات، تعیین معلم و مربی، حتی حقوق معلمان، اینها سختافزار آموزشی و پرورشیاند.
وی افزود: تا زمانی که این سختافزارها خوب تعریف نشود و در اختیار آموزش و پرورش قرار نگیرد، انتظارات ما از این بخش، انتظارات مناسب و مطلوبی نخواهد بود. به همین علت از رئیسجمهور دولت چهاردهم، در حوزه مدیریتی تشکر میکنم که اهمیت اولویت دادن به آموزش و پرورش را میدانند و در صدد قرار دادن آن، در اولویت هستند.
محمودزاده اظهار کرد: با کمک همه دستگاهها، مشارکت مردم، دستگاههای دولتی و غیر دولتی و فعالیتها و مسئولیتهای اجتماعی که مجموعهها میتوانند داشته باشند، میتوان برای بخش سختافزاری آموزش و پرورش برنامهریزی کرد تا نسل آینده برای آینده کشور تربیت شود. این توسعه مدرسهسازی و تامین زیرساختها کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: نگاه بلند ریاست جمهور و برنامهریزیهای خوبی که مجمع خیرین مدرسهساز کشور و استانها انجام میدهد و تلاشهای حوزه نوسازی مدارس و رئیس این سازمان، قابل توجه است. اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در خدمت این کار هستند تا بتوانند آنچه رئیس جمهور در سالهای نخست دولت مورد انتظار دارند، یعنی تقویت حوزه سختافزاری آموزش و پرورش، با همت تمامی همکاران در سراسر کشور محقق شود.
محمودزاده افزود: خوشبختانه استانداران نیز پای کار آمدهاند؛ در هر استانی که سفر میکنم میبینم نهضت مدرسهسازی رونق خوبی گرفته است. شوراهای آموزش و پرورش که پیشتر سالانه چند جلسه تشکیل میدادند، در برخی استانها به ۱۰ تا ۱۱ جلسه رسیدهاند که نشاندهنده اهتمام جدی دولت به این موضوع است.
وی گفت: از همت بلند مقام عالی وزارت آموزش و پرورش که انصافا در همه حوزهها اقدامات ارزشمندی برای آموزش و پرورش کشور انجام دادهاند، صمیمانه تشکر و قدردانی میکنم.
ارسال دیدگاه